ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام و درخواست از دولت آمریکا برای فروش چیپست به هواوی

برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی کوالکام رسما از دولت ایالات متحده درخواست کرده که اجازه دهد آنها چیپست‌های سری اسنپدراگون خودشان را برای استفاده در تلفن‌های هوشمند به هواوی بفروشند، چرا که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۹

برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی کوالکام رسما از دولت ایالات متحده درخواست کرده که اجازه دهد آنها چیپست‌های سری اسنپدراگون خودشان را برای استفاده در تلفن‌های هوشمند به هواوی بفروشند، چرا که در غیر این صورت رقبا دست بالا را خواهند گرفت و همه چیز به ضرر صنعت آمریکا تمام خواهد شد.

در نگاه اول شاید به نظر برسد ممنوعیت فعالیت هواوی در ایالات متحده و عدم دسترسی به چیپست‌های آمریکایی به نفع کوالکام باشد، اما به نظر می‌رسد اوضاع کاملا فرق می‌کند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، کوالکام درخواستی به دولت اعطا کرده که طی آن تقاضا می‌کند محدودیت‌های فروش پردازنده‌های اسنپدراگون به هواوی برداشته شود.

آنها معتقد هستند این ممنوعیت نه تنها مانع هواوی از دستیابی به تجهیزات سخت افزاری نمی‌شود، بلکه «میلیون‌ها دلار» امکان درآمدزایی را در اختیار سایر شرکت‌های توسعه دهنده چیپست از جمله مدیاتک و سامسونگ قرار می‌دهد. به همین ترتیب برداشتن تحریم‌ها باعث می‌شود عملا کمپانی‌های آمریکایی در چرخه رقابت باقی بمانند.

کوالکام در بیانیه خود عنوان کرده محدودیت‌ها برای هواوی باعث جلوگیری از «توسعه بازار فناوری ارتباطی 5G» خواهد شد، در حالی که این موضوع برای شرکت‌های غیرآمریکایی مطرح نیست. در همین راستا «استیو مالنکوف» بنیان‌گذار کوالکام می‌گوید «ما فروش محصولاتمان به هر تولیدکننده موبایلی از جمله هواوی را در نظر داریم».

تاکنون چند شرکت از جمله «اینتل»، «میکرون» و «زیلینکس» از قانون عدم همکاری با هواوی مبرا شده‌اند؛ بنابراین کوالکام درخواست بی‌فایده‌ای هم نکرده و احتمالش وجود دارد که در زمینه به سرانجام رساندن تقاضایش به موفقیت برسد. تلفن‌های هوشمند بخش خیلی مهمی از بازار کمپانی هواوی را شکل می‌دهند و فروش بسیار زیادی در سراسر جهان دارند، بنابراین فرصتی مناسب برای فروش قطعات و چیپست‌ها به شمار می‌آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • i۲sight
    i۲sight | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    در متن اومده : «کوالکام درخواستی به دولت اعطا کرده» درخواست رو تقدیم میکنن دوست عزیز نه اعطا !

  • alikh
    alikh | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    Kirin در سطح کوالکام نیست، اما dimensity 1000+ و exynos 1000 به نظر در سطح قابل رقابتی هستند.

  • molavy
    molavy | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

    برداشتن تحریم‌ها باعث می‌شود عملا کمپانی‌های آمریکایی در چرخه رقابت باقی بمانند.
    یعنی آمریکا عملا خودش رو تحریم کرده؟
    حالا التماس میکنن شرکت های آمریکایی

    • نیما
      نیما | ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

      همین متنی رو که نوشتید ترامپ اصلا نمیفهمه????

مطالب پیشنهادی