ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد ناامیدکننده ب‌ام‌و M235i گرن کوپه در تست گوزن [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 که به خاطر برگزاری تست گوزن شهرت جهانی پیدا کرده، در یکی از جدیدترین بررسی‌های خود به سراغ ب‌ام‌و M235i گرن کوپه رفته است. محصولات ب‌ام‌و از لحاظ هندلینگ همواره در سطح ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

نشریه اسپانیایی km77 که به خاطر برگزاری تست گوزن شهرت جهانی پیدا کرده، در یکی از جدیدترین بررسی‌های خود به سراغ ب‌ام‌و M235i گرن کوپه رفته است. محصولات ب‌ام‌و از لحاظ هندلینگ همواره در سطح بالایی قرار داشته‌اند، به همین خاطر این پیشفرض وجود دارد که M235i گرن کوپه نیز باید بتواند نمایش خوبی را در تست گوزن km77 ارایه کند.

اما برخلاف دیگر اعضای خانواده، این خودرو در تست مذکور ناامیدکننده ظاهر شده و رکورد بسیار ضعیفی را ثبت کرده است. همانطور که در ویدیوی مربوطه می‌توانید مشاهده فرمایید، ب‌ام‌و M235i گرن کوپه با سرعت اولیه 78 کیلومتر در ساعت دچار کم‌فرمانی شده و با مخروطی‌ها برخورد می‌کند. البته نکته مثبت اینکه خودرو تمایلی به واژگونی نشان نداده و پایداری آن به خوبی حفظ می‌شود.

کم‌فرمانی اگر چه در دنیای مسابقات اتومبیلرانی یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود، ولی در رانندگی‌های روزمره کنترل و مدیریت آن راحت‌تر و ایمن‌تر است

دست‌اندرکاران نشریه km77 با مشاهده عملکرد ضعیف کوپه چهار درب باواریایی‌ها، تست دوم را با سرعت اولیه 68 کیلومتر در ساعت امتحان می‌کنند. این بار ب‌ام‌و M235i گرن کوپه موفق می‌شود بدون انحراف یا برخورد با مخروطی‌ها مسیر مارپیچ را پشت سر بگذارد.

به اعتقاد برگزارکنندگان تست بخش قابل توجهی از عملکرد ضعیف M235i گرن کوپه به تایرهای بریجستون Turanza T005 مربوط می‌شود، زیرا در تست‌های قبلی هم هر مدلی که به این نوع تایر مجهز بوده، چسبندگی مناسبی نداشته و ضعیف عمل کرده است.

در سرعت‌های بالاتر ب‌ام‌و M235i گرن کوپه هر چند تا نزدیکی‌های موفقیت پیش می‌رود، اما هر بار با برخورد به مخروطی‌ها با شکست مواجه می‌شود. برای اینکه درک بهتری از عملکرد فاجعه‌بار این محصول باواریایی‌ها داشته باشید، بد نیست بدانید کراس‌اوور رنو کجار رکورد 81 کیلومتر در ساعت را در تست گوزن km77 ثبت کرده است! پژو 508 هم توانسته تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت پایداری خود را حفظ کند.

همانگونه که قبلا اشاره کرده‌ایم در تست گوزن قدرت مانورپذیری و پایداری خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی ارزیابی می‌شود. موفقیت در تست گوزن ارتباط تنگاتنگی با وزن خودرو دارد، با توجه به اینکه وزن مدل‌های جدید و مدرن مدام در حال افزایش است، بسیاری از آنها در این تست با چالش روبرو شده و نمی‌توانند آن را با رکوردی مناسب پاس کنند.

ذکر این نکته ضروری است فاکتورهای متعددی در موفقیت در تست گوزن دخیل هستند، اما نباید از کنار سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به سادگی گذشت، چرا که در صورت نبود آن احتمال واژگونی خودروها در تست و همچنین مانورهای مشابه تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی