ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

بازداشت دو محقق ارشد سامسونگ به جرم افشای اطلاعات فناوری OLED برای چینی‌ها

دو محقق سامسونگ دیسپلی اخیرا به جرم افشای اطلاعات مربوط به روش تولید پنل‌های OLED برای یک کمپانی چینی دستگیر شده‌اند. دادستان‌های کره جنوبی این افراد را به افشای اطلاعات سامسونگ دیسپلی و ضربه چندین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۰

دو محقق سامسونگ دیسپلی اخیرا به جرم افشای اطلاعات مربوط به روش تولید پنل‌های OLED برای یک کمپانی چینی دستگیر شده‌اند.

دادستان‌های کره جنوبی این افراد را به افشای اطلاعات سامسونگ دیسپلی و ضربه چندین میلیون دلاری به این کمپانی متهم کرده و آن‌ها را دستگیر کردند. نام این افراد اعلام نشده، با این حال می‌دانیم که آن‌ها ۴۶ و ۳۷ ساله هستند و از مقامات ارشد سامسونگ بوده‌اند.

علاوه بر این دو محقق، یک شریک خارجی این کمپانی نیز دستگیر شده. این فرد مدیر یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نمایشگر است که در گذشته با سامسونگ همکاری داشته. در حال حاضر نقش این فرد در این پرونده مشخص نشده و تنها متهم به عدم موفقیت در حفاظت از اطلاعات حساس شده است.

طبق گزارش یک رسانه‌ کره‌ای، این پرونده مربوط به پیشتازی سامسونگ در استفاده از چاپ جوهرافشان به عنوان روشی برای تولید پنل‌های OLED می‌شود. دادستان‌های کره جنوبی اعتقاد دارند که این دو محقق اطلاعات فرایندی که سامسونگ دیسپلی در نیمه دوم سال گذشته میلادی آزمایش کرده را افشا کرده‌اند.

سامسونگ

علاوه بر محققان کره‌ای، مقامات بلندپایه یک کمپانی چینی که نام آن هنوز اعلام نشده نیز دستگیر شده‌اند تا فرایند تحقیقات به پایان برسد.

استفاده از روش چاپ جوهرافشان برای تولید OLED مزایای زیادی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، هزینه است. به گفته کارشناسان، استفاده از چنین روشی برای تولید تلویزیون‌های ۶۵ اینچی 4K کاهش ۲۰ درصدی قیمت آن‌ها را در مقایسه با فرایند کنونی «WOLED»‌ در پی خواهد داشت، البته میزان صرفه‌جویی در پنل‌های کوچکتر کاهش پیدا می‌کند.

سامسونگ در طی سه سال گذشته ۸.۵ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده تا با تولید انبوه بتواند همچنان در بازار OLED حکمرانی کند. انتظار می‌رود نزدیک به دو ماه دیگر سامسونگ شروع به تولید پنل‌های OLED با روش چاپ جوهرافشان کند تا تبدیل به اولین کمپانی با این فناوری شود. علاوه بر سامسونگ، چندین شرکت در چین، تایوان و ژاپن نیز در حال تحقیق پیرامون آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    چین با برخورد عجیبی درآینده مواجه خواهد شد

  • آریا
    آریا | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    چینی های دزد کثیف

  • Hosi
    Hosi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    شرکت های پیشرو مدام چیزای جدید رو میکنن برا همین عقب نمیمونن. نمونه ش آی بی ام اپل یا سونی که از زمان بچگیمون تا الان رو پا مونده مدام گجت های جدید رو کرده یا در سال های اخیر همین سامسونگ.این تکنولوژی اولد هم چندین ساله استفاده میشه خواه ناخواه کپی میشد مطمئنن سامسونگ الان داره رو صفحات نسل بعدی ش کار میکنه. خیلی وقتا شرکت ها حق استفاده تکنولوژی های قدیمی ترشون رو میفروشن خودش کلی درآمد زایی داره واسشون...

  • noisymind
    noisymind | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    بالاخره روزی میرسه که برای SuperAmoled هم رقیب پیدا میشه

  • molavy
    molavy | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    متهم به عدم موفقیت در حفاظت از اطلاعات حساس شده است.
    این که خیلی فرق داره با افشای عمدی

مطالب پیشنهادی