ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی نماد «پرداخت»: آنچه درباره سهام شرکت به پرداخت ملت باید بدانید

پرداخت نام نماد شرکت به پرداخت ملت است که یکی از نمادهای ۱۸ گانه گروه رایانه در بازار دوم بورس ایران است. شرکت به پرداخت ملت به عنوان اسپانسر برخی از برنامه‌های تلویزیونی هم مطرح ...

علی زمانی
نوشته شده توسط علی زمانی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

پرداخت نام نماد شرکت به پرداخت ملت است که یکی از نمادهای ۱۸ گانه گروه رایانه در بازار دوم بورس ایران است. شرکت به پرداخت ملت به عنوان اسپانسر برخی از برنامه‌های تلویزیونی هم مطرح شده است. ارزش بازاری شرکت به پرداخت ملت در تیر ۹۹ بیش از ۷۶۰۰ میلیارد تومان با ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون قطعه سهم بود. در این گفتار دیجیاتو در ادامه سلسله گفتارهای بررسی نمادهای شرکت های گروه رایانه، نگاهی داریم به تابلو معاملاتی پرداخت و با ترکیب سهامداران عمده و فعالیت هایش آشنا می‌شویم.

پرداخت نماد شرکت به پرداخت ملت است. احتمالا با اپلیکیشن آن آشنایی دارید. این شرکت سهامی عام، هم گروهی نمادهایی چون: مرقام، رانفور، رتاپ، سپ،  آپ، تاپکیش، مفاخر، مداران، افرا، رکیش، سیستم و رافزا است. موضوع فعالیت شرکت به پرداخت ملت، ارائه و پشتیبانی کلیه خدمات ارائه کنندگان خدمات پرداخت (PSP) ها اعم از موارد سخت افزاری و نرم افزاری و شبکه و تعمیر و نگهداری پشتیبانی و سایر اموری که با موضوع فوق مرتبط است معرفی شده.

طبق گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ به پرداخت ملت مربوط به سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ که ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ منتشر شد، درآمد شناسایی شده شرکت به پرداخت ملت طی دوره یک ماه ۱۳۹۹/۰۳/۳۱، ۱۳ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده طی ۲ ماه گذشته بوده است. متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ به پرداخت ملت بالغ بر ۲,۰۴۷,۰۶۹ میلیون ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ ۳۲۷,۶۱۳ میلیون ریال بوده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ در سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰،  درآمد شناسایی شده پرداخت طی دوره یک ماه ۱۳۹۹/۰۴/۳۱، ۱۲ درصد بالاتر از متوسط درآمد شناسایی شده پرداخت طی ۳ ماه اول سال  ۹۹ بوده است. هم‌چنین، متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده پرداخت طی ۴ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۲,۱۰۸,۳۴۱ میلیون ریال بوده، درحالی که متوسط درآمد ماهیانه شناسایی شده پرداخت طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ ۵۱۱,۷۶۸ میلیون ریال بوده است.

توجه داشته باشید که درآمد شناسایی شده سهم پرداخت طی دوره ۱ ماهه ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۲,۲۹۲,۱۵۶ میلیون ریال است و جمع درآمد شناسایی شده ۴ ماهه پرداخت منتهی به ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ بالغ بر ۸,۴۳۳,۳۶۳ میلیون ریال اعلام شد.

تابلوخوانی سهم پرداخت

در بحث بررسی نماد در بورس ایران، بایستی به تابلو معاملاتی TSETMC.COM رفته و نماد را بررسی کرد. تکنیک های تابلوخوانی به شما اجازه می دهد تا در جریان رفتار بازیگردان سهم، رفتار سهامدار عمده در خرید و فروش یا کد به کدها، همچنین در جریان روند معاملات سهم و تغییرات معنی دار در حجم معاملات قرار گرفت.

نکته های مهمی که در رفتارشناسی روند قیمت سهم، تاثیرگذار است. اگر چه تا حدی انعکاسش را در نمودار تکنیکال سهم مشاهده می کنیم. اما برای افرادی که تکنیکالیست نیستند، تابلوخوانی «پرداخت»، اطلاعات خوبی را در اختیارشان قرار می دهد.

نماد پرداخت
تابلومعاملاتی پرداخت در تیر ۹۹ را مشاهده می کنید

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، پرداخت دارای ۱ میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون قطعه سهم است. حجم مبنای پرداخت، ۱ میلیون و یک صد هزار سهم بوده و ۸ درصد شناوری دارد. میانگین حجم ماهانه پرداخت در تیر ۹۹ به ۱ میلیون و ۵۱۶ هزار سهم رسید. در بازه تیر ۹۸ تا تیر ۹۹، قیمت هر سهم پرداخت به ۵۲۹۴ تومان رسید. پرداخت اخیرا به بازار دوم آمده است.

فهرست نمادهای هم گروهی «پرداخت» در ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ را مشاهده می‌کنید

پرداخت، در تاریخ بیستم تیر ماه سال ۱۳۹۷، حدود ۵۵ درصد افزایش سرمایه داد و سرمایه‌اش از ۹۵۰ میلیون سهم افزایش یافت. احتمالا از سال ۱۴۰۰ شمسی نیز دوباره باید منتظر افزایش سرمایه دیگری از به پرداخت ملت بود.

در بحث تابلوخوانی پرداخت حتما به مقوله‌ای چون: ریز معاملات پرداخت و همچنین جدول حجم قیمت پرداخت و تعدیلات قیمتی توجه کنید که نکات خوبی برای کد اولی ها و تازه واردها به سهم پرداخت دارد.

سهامدار عمده شرکت به پرداخت ملت

نماد پرداخت
پرتفو شرکت بیمه مرکزی به عنوان سهامدار شرکت به پرداخت ملت را مشاهده می کنید که در بسیاری از شرکت های آی تی و نفتی ایران نیز سهامدار است

ترکیب سهامداران عمده و اضافه یا کاهش سهام آن ها در طول هفته یا ماه، تاثیر چندانی در استراتژی یک سهامدار بلند مدتی ندارد. سهامداران عمده پرداخت به شرح زیر در مرداد ماه ۹۹ است:

  • شرکت گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا مالک ۸۷.۵ درصد سهم پرداخت
  • شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی مالک ۳.۸۴ درصد سهم پرداخت
  • شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مالک ۱.۸۷ درصد سهم پرداخت
  • شرکت سهامی بیمه ایران مالک ۱.۷۳ درصد سهم پرداخت
  • شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان مالک ۱.۱۹ درصد سهم پرداخت
نماد پرداخت
تابلو معاملاتی سهم پرداخت را مشاهده می کنید

عکس بالا، سابقه معاملاتی شرکت به پرداخت ملت را از ۲۷  خرداد ۹۹ تا ۲۵ تیر  ۹۹ نشان می دهد. افزایش حجم معاملاتی در سابقه معاملاتی یک سهم می‌تواند نشان از پایان اصلاح و استارت صعود باشد. اگر چه این تحلیل شرط لازم یا شرط کافی برای ورود یا خروج از یک سهم نیست و باید همه فاکتورهای تکنیکال و بنیادی و تابلوخوانی لحاظ شود. توجه کنید که طبق عکس بالا، بیش‌ترین حجم معاملاتی در پرداخت در این بازه، ۲۷ خرداد ۹۹ بوده با معامله ۲ میلیون و ۶۷۸ هزار سهم پرداخت.

پس از این تاریخ، هیچ‌گاه این اندازه سهم تا ۳۰ روز معاملاتی بعد، خرید و فروش نشده است. قیمت هم در بازه ۴۴۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان کنترل شده است. معمولا می توان از تطبیق شاخص گروه رایانه با شاخص کل بورس، سهام جا مانده از رشد را پیدا کرد. به پرداخت ملت در ۱۲ مرداد ۹۹ پس از عبور شاخص کل بورس ایران از ۲ میلیون واحد، به ۵۲۲۶ تومان رسید.

نماد پرداخت
به پرداخت ملت در کدال

در تصویر بالا، عکس صفحه سهم پرداخت در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) را مشاهده می‌کنید. برای اطلاع از زمان‌بندی تقسیم سود سالانه پرداخت، اطلاع از گزارش افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب پرداخت، اطلاع از گزارش حسابرسی شده یا حسابرسی نشده پرداخت، اطلاع از صورت های مالی سال مالی پرداخت ، اطلاع از تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه دوره  ۱۲ ماهه پرداخت به این لینک  مراجعه کرده و اطلاعات لازم را بگیرید.

در بورس ایران، نمادهای گروه رایانه از جامانده ها از رشد هستند و نمادهای این گروه به خصوص پرداخت، گزینه خوبی برای پرتفو بلند مدتی ها محسوب می شود. لذا سهامداری در پرداخت توصیه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    بورس هم یه ترفند جدید برا جمع کردن خورده نقدینگی ملت. با طلا و دلار نقدینگی های حجیم جمع کردن با بورس اون خورده ته حساب ملتو ازشون میگیرن

  • Milad
    Milad | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    چرا نباید باشه؟ اتفاقا خیلی هم خوبه

  • aminaj
    aminaj | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    دقیقا واسه منم سواله چرا باید حتما تمام اتفاقات و اخبار تو این سایت باشه کسی دنبال یچی باشه میره تو سایت مربوطش این سایت قراره اخبار مرتبط با فناوری و ... باشه

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    اینارو‌چرا تو سایت اخبار تکنولوژی میزارین چرا اقتصادارو ‌ریختین تو فناوری‌ها .. اینارو‌تو روزیاتو بزارین بهتر نیس؟

مطالب پیشنهادی