ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیانیه مشترک MTN و ایرانسل: برنامه فوری برای خروج MTN از بازار ایران وجود ندارد

گروه MTN و ایرانسل با انتشار یک بیانیه خبری مشترک اعلام کردند که این گروه آفریقایی «هیچ برنامه قریب‌الوقوعی برای خروج از ایران ندارد». آخر هفته گذشته «راب شاتر» مدیرعامل MTN اعلام کرده بود که این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

گروه MTN و ایرانسل با انتشار یک بیانیه خبری مشترک اعلام کردند که این گروه آفریقایی «هیچ برنامه قریب‌الوقوعی برای خروج از ایران ندارد». آخر هفته گذشته «راب شاتر» مدیرعامل MTN اعلام کرده بود که این گروه می‌خواهد فعالیت‌هایش را در قاره آفریقا متمرکز کند و به همین دلیل از خاورمیانه خارج خواهد شد. اما اکنون در بیانیه مشترکی که روابط عمومی ایرانسل آن را منتشر کرده، نکات مهمی وجود دارد؛ از جمله خارج نشدن فوری MTN از بازار ایران که شاید تا ۵ سال آینده طول بکشد.

در این بیانیه آمده که گروه MTN و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تأکید می‌کنند که این گروه آفریقایی، هیچ برنامه قریب‌الوقوعی برای خروج از ایران ندارد: «هیچ برنامه فوری برای خروج ام‌تی‌ان از بازار ایران وجود ندارد و 51.7 میلیون مشترک فعال ایرانسل در جمهوری اسلامی ایران، می‌توانند اطمینان داشته باشند که خدمات متمایزی را که از اپراتورشان انتظار دارند، بدون هیچ مشکلی دریافت می‌کنند.»

نکته مهم اما اینجاست که این گروه آفریقایی در نهایت اما قصد ترک خاورمیانه را دارد، هرچند که این مهاجرت بزرگ، فوری نخواهد بود. در این بیانیه آمده است: «این گروه در میان‌مدت و بر اساس برنامۀ چند مرحله‌ای، طی سه تا پنج سال آینده، شرکت‌های خود را در خاورمیانه واگذار خواهد کرد.»

همچنین در بیانیه ایرانسل و شریک خارجی‌اش می‌خوانیم که مذاکرات گروه MTN برای واگذاری سهام خود در سوریه تقریباً نهایی شده است. MTN در مرحله بعد نیز، به دنبال دستیابی به توافق برای واگذاری شرکت‌های خود در افغانستان و یمن خواهد بود:

«همکاری نزدیک بین ایرانسل و گروه ام‌تی‌ان -به عنوان سهامدار اقلیت با 49 درصد سهام-، طبق گذشته ادامه می‌یابد و فعالیت شرکت ایرانسل مثل همیشه ادامه خواهد یافت. همچنین ام‌تی‌ان و ایرانسل، به تمام ذینفعان خود اطمینان می‌دهند که منافع آنها را به بهترین وجه، مورد توجه قرار خواهند داد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی