ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همزمان با بازگشایی نماد همراه؛ مدیر همراه اول: جریمه رگولاتوری وجاهت ندارد

نماد «همراه» متعلق به همراه اول که دیروز بسته شده بود، امروز و پس از جوابیه‌ای که همراه اول به نامه رگولاتوری داده، بازگشایی شده است. به نظر می‌رسد این بازگشایی در راستای نامه‌ای که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۲

نماد «همراه» متعلق به همراه اول که دیروز بسته شده بود، امروز و پس از جوابیه‌ای که همراه اول به نامه رگولاتوری داده، بازگشایی شده است.

به نظر می‌رسد این بازگشایی در راستای نامه‌ای که مدیر همراه اول برای سازمان بورس نوشته انجام گرفته باشد؛ نامه‌ای که در پاسخ به نامه دیروز رییس رگولاتوری درباره تخلفات این اپراتور نوشته شده است. در این نامه «مهدی اخوان» بار دیگر تاکید کرده بود که همراه اول اقدامی غیرقانونی انجام نداده و تخلف رگولاتوری فاقد وجاهت است.

این نامه که روز یکشنبه برای سازمان بورس فرستاده شده مفاد نامه رگولاتوری را به چالش کشیده و به سازمان بورس اطمینان داده است که همراه اول تخلفی از مصوبات رگولاتوری نداشته است.

مدیرعامل همراه اول در این نامه بار دیگر تاکید کرده است که بسته‌های اینترنتی این شرکت تنها از برخی درگاه‌ها حذف شده‌اند و در پورتال شرکت موجود هستند و به همین دلیل تخلفی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رخ نداده است. او همچنین اعلام کرده که جریمه دو میلیارد تومانی رگولاتوری برای آنها مورد شکایت مخابرات قرار گرفته چرا که اساسا این جریمه به مخابرات ایران ابلاغ شده و نه خود همراه اول.

اخوان بهابادی در نامه خود ذکر کرده که رگولاتوری از همراه اول برای حضور در جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات رگولاتوری دعوت نکرده است و بدین ترتیب، ضوابط قانونی اعمال جریمه تخلف، رعایت نشده است. او همچنین تاکید کرده که حذف برخی بسته‌ها از درگاه‌های گوناگون فروش در سراسر دنیا توسط اپراتورها صورت می‌گیرد. اخوان در این نامه به طور کلی اقدامات رگولاتوری و شکایت این سازمان به تعزیرات را زیر سوال برده و گفته که حذف برخی از بسته‌های اینترنتی مصداق گرانفروشی نیست و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان یا سازمان تعزیرات صلاحیت تصمیم‌گیری درباره آن را ندارند.

مدیرعامل همراه اول همچنین به سازمان بورس اطمینان داده است این شرکت مشمول جریمه‌های مصوبه ۳۰۴ کمیسیون تنظیم مقررات نمی‌شود. این مصوبه تاکید دارد در صورت تخلف اپراتورها از مقررات تعرفه‌ای، به ازاء هر روز تخلف، یک دهم درآمد ناخالص سالیانه جریمه تعلق می‌گیرد. این مصوبه جدید هفته گذشته و بعد از دریافت تایید از هیات وزیران از سمت رگولاتوری به اپراتورها ابلاغ شد.

براساس اطلاعیه ناظر بازار بورس نمادهای اخابر (مخابرات ایران) و همراه (همراه اول) بازگشایی شده‌اند و مجددا آماده معامله خواهند شد. گفتنیست نماد مخابرات 2 ماه پیش به دلیل ابهام در مجوز افزایش آبونمان و نماد همراه اول از چهارشنبه به دلیل نامه رگولاتوری بسته شده بودند. در حال حاضر نماد اخابر (مخابرات) که با 17630 ریال دو ماه پیش بسته شده بود  با قیمت 35260 ریال در حال سفارش گیری است، این در حالی است که رگولاتوری وجاهت قانونی افزایش تعرفه تلفن ثابت و تغییرات بسته های همراه اول و درآمد عملیاتی همراه اول را زیر سوال برده بود.

متن کامل جوابیه همراه اول به نامه رگولاتوری از این لینک قابل دریافت است.

نماد «همراه»، متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران در بازار دوم بورس، ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه سهم است که حدود ۱۰ درصد آن شناور است. قیمت هر سهم همراه در آخرین روز معاملاتی هفته پیش، ۷۲۸۵ تومان بود. همراه، چند روز پیش گزارش اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی خود را منتشر کرده بود. دیروز ۱۹ مرداد ماه ۹۹ ساعت ۸:۳۳ دقیقه، ناظر سهم همراه اعلام کرد که این نماد، به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی تا اول شهریور ماه متوقف شده و بسته است و این نماد از صبح امروز دوباره بازگشایی شده است.

گفتنیست همراه اول ۱۴ مرداد ۹۹ نیز، گزارش پاسخ به سوالات مطروحه در سامانه تدان را در قالب گزارش کنفرانس اطلاع رسانی در چند صفحه منتشر کرد و به ابهاماتی درباره لیست دارایی های شرکت، افزایش سرمایه های پیش رو، عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری نور دنا و سهم همراه در بازار مکالمات ایران و بازار خدمات اینترنت کشور پاسخ داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Cliff
    Cliff | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    مردم یادتون باشه اول و آخرش قرار نیست چیزی به نفع ما باشه.دیدگاهتون رو عوض کنید.

  • Vahid .A
    Vahid .A | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    فعلا مسخره بازیه به خدا هیچ کس تو این مملکت زورش به اینا نمیرسه

  • yashar1
    yashar1 | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    میفرماید ما بسته گران نکردیم این هایی ک شما می‌بینید خطای دیده شما اول اومدی جا انداختی در بسته هایی ک زمان یکسان دارن هرچی حجم بیشتر بگیرید بصرفه تره بعد یواش یواش بسته های حجم کم با زمان زیاد رو گرون کردین مردم هم توجه نداشتن چون معمولا حجم های بالا میگرفتن بعد یهو بسته هایی ک هم حجم بالا داشتن هم زمان بالا حذف کردین موند این بسته های به درد نخور یک ماهه یک گیگتون ک یه بار بری اینستاگرام یه لایو رو نگاه کنی تمومه

  • Kasra
    Kasra | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    سیم کارت ایرانسلم رو ترابرد میکنم به شاتل، سیم کارت همراه اولم هم میبرم رایتل، صرفا بخاطر جوابیه مزخرف اپراتورا،عملا میگه زورم میرسه.

  • Amir
    Amir | ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

    شرکتای دزد اپراتورای کلاهبردار

مطالب پیشنهادی