ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات ناگهانی در نتایج جستجوی گوگل؛ باگ ساده یا به‌روزرسانی عظیم؟

تغییرات بزرگ و عجیب در نتایج جستجوی گوگل باعث سردرگمی کاربران و وبمسترها شده و در حالی که برخی آن را نتیجه تغییرات اساسی در الگوریتم گوگل می‌دانند، عده‌ای دیگر بر این باورند که یک ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

تغییرات بزرگ و عجیب در نتایج جستجوی گوگل باعث سردرگمی کاربران و وبمسترها شده و در حالی که برخی آن را نتیجه تغییرات اساسی در الگوریتم گوگل می‌دانند، عده‌ای دیگر بر این باورند که یک باگ باعث مشکل شده و ظاهرا، شواهد از درست بودن دیدگاه گروه دوم حکایت دارد.

ده‌ها میلیون سایت در دنیا محتوا و ساختار خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که از بیشترین شانس برای پدیدار شدن در صفحه اول جستجو برخوردار باشند اما از ساعاتی قبل گوگل حین جستجوی برخی کلمات به جای سایت‌‌هایی که معمولا در رتبه‌های برتر قرار داشتند، موارد کمتر شناخته شده‌ای را نمایش می‌داد. از سوی دیگر برخی از  سایت‌هایی که به صفحات اول آمده‌اند که سال‌هاست حتی به روز هم نشده‌اند.

کاربران مختلف و متخصصان سئو در توییتر فارسی در حال بحث بر سر این موضوع بودند که تغییرات اخیر حاصل یک بروز رسانی بزرگ است یا باگ؟

این مشکل تقریبا حین جستجو به تمامی زبان‌ها رخ داده اما بیشتر در کشورهای انگلیسی زبان، آسیا و اروپا مشاهده شده است. چنین تغییری شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما سقوط سایت‌های تجاری و فروشگاه‌های آنلاین از صفحات اول حتی در کوتاه مدت هم لطمه مالی سنگینی را به آنها وارد می‌کند و به همین خاطر صاحبان سایت‌ها برای حل مشکل به سرعت دست به کار شده بودند.

دلیل این مساله هنوز به روشنی مشخص نشده اما برخی از تغییرات اساسی در الگوریتم جستجو خبر می‌دهند که تمام رشته‌ها در زمینه بهینه‌سازی سئو را پنبه می‌کند. یکی از اعضای «WebmasterWorld» درباره تغییر در الگوی نمایش نتایج  نوشته:

«خبری از فروشگاه‌های آنلاین نیست، سایت‌های افیلیت ناپدید شده‌اند و صفحه نتایج پر از سایت‌های خبری، آمازون و ای‌بی است.»

یکی دیگر از کاربران فرانسوی این سایت هم که تغییرات او را شوکه کرده ناامیدانه تصور می‌کرد که گوگل با یک به‌روزرسانی چند دقیقه‌ای تلاش ۶ ساله‌اش را به باد داده و باید همه چیز را از اول شروع کرد.

هرچند به‌روزرسانی الگوریتم‌های گوگل گاهی تغییرات چشمگیری را در نتایج جستجو به بار می‌آورد اما بعید است این تغییر آنقدر گسترده باشد که سایت‌های اصلی به صفحات دو رقمی پرت شده و صفحاتی که چند سال است خاک می‌خورند به رتبه‌های برتر بیایند. پس از بازتاب گستره تغییرات در نتایج جستجو برخی از کارشناسان تاکید کردند که این مساله ناشی از اپدیت الگوریتم‌های نیست و با یک باگ روبرو هستیم.

«جان مولر»، تحلیلگر ترندهای وب‌مستر در گوگل با انتشار توییتی تاکید کرد که به شکل دقیق از جزئیات مطلع نیست اما مشکل ظاهرا ناشی از باگی در سیستم گوگل است که در حال حاضر رفع شده است.

«بری شوارتز»، از کارشناسان این حوزه نیز مشکل را ناشی از وقوع یک خطا دانسته که پس از ساعاتی رفع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    خدارو شکر

مطالب پیشنهادی