ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرد

روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اضافه می‌شود و هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند. کووید-۱۹ تبدیل به بزرگترین بحران کنونی بشر شده و طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اضافه می‌شود و هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند.

کووید-۱۹ تبدیل به بزرگترین بحران کنونی بشر شده و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، این بیماری تنفسی حداقل چهار برابر افرادی که سالانه به آنفولانزا شدید مبتلا می‌شوند را آلوده کرده است. شمار افراد مبتلا به کرونا از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفته و بیش از ۷۳۸ هزار نفر قربانی این ویروس کشنده شده‌اند.

بر اساس گزارش رویتزر و طبق آمارهای دولتی، شیوع این ویروس سرعت بیشتری به خود گرفته و در حالی که ۶ ماه پس از اولین مورد ابتلا به کرونا در چین شمار مبتلایان به آن در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر عبور کرد، ۱۰ میلیون دوم تنها در مدت زمان ۴۳ روز به این ویروس آلوده شده‌اند.

کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند که آمار اصلی بیشتر از آمار رسمی است و دولت‌ها در کشورهای مختلف مخصوصا در مناطقی که به تجهیزات کافی برای تست این بیماری دسترسی ندارند، شمار مبتلایان و قربانیان را کمتر اعلام می‌کنند. نزدیک به نیمی از مبتلایان به کرونا شهروندان کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند هستند.

کرونا

تا به امروز بیش از ۵ میلیون نفر در آمریکا، ‎۳ میلیون نفر در برزیل و ۲.۲ میلیون نفر در هندوستان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. در مقام‌های بعدی کشورهای روسیه و آفریقای جنوبی به ترتیب با نزدیک به ۹۰۰ هزار و ۵۶۴ هزار مبتلا قرار گرفته‌اند. شیوع این بیماری در کشورهای آمریکای لاتین رو به افزایش است و بیش از ۳۰ درصد قربانیان کووید-۱۹ ساکن این منطقه بوده‌اند.

به گفته کارشناسان، وضعیت بحرانی کنونی تا عرضه واکسن ادامه خواهد داشت. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ واکسن در حال توسعه هستند و ۲۵ نمونه آن‌ها تست‌های بالینی را پشت سر می‌گذرانند. کشورهای مختلف با روش‌های متفاوتی سعی در کنترل وضعیت دارند. برای مثال بریتانیا مسافران از کشورهای اسپانیا و بلژیک را به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کند و چین همچنان با قرنطینه سعی در کاهش تعداد مبتلایان دارد. کمتر از دو هفته پیش سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرد تاثیرات کرونا تا چندین دهه‌ آینده حس خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadmosavi0093@gmail.com
    Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

    آلودگی معنی ناپاکی میده، بهتره بگیم مبتلا شدن...

    • آریا
      آریا | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

      آلودگی به معنی آغشته شدن و آمیخته شدن است.
      مثلا میگن خون آلود و یا رمزآلود
      برای همین آلوده شدن به ویروس درسته

مطالب پیشنهادی