ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برق برج میلاد برای دقایقی قطع شد

امروز برق برج میلاد برای دقایقی قطع شد و در پی ادامه یافتن این وضعیت مسئولان این مجموعه، برق نیروگاه برج میلاد را به جریان انداختند. این قطعی تقریبا تا نیم ساعت ادامه داشته و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۰

امروز برق برج میلاد برای دقایقی قطع شد و در پی ادامه یافتن این وضعیت مسئولان این مجموعه، برق نیروگاه برج میلاد را به جریان انداختند. این قطعی تقریبا تا نیم ساعت ادامه داشته و پس از آن مشکل برطرف شده است.

هنوز علت قطع برق از سوی اداره برق به درستی مشخص نشده است، اما اخبار کانال‌های پر مخاطب در فضای مجازی حاکی از قطعی برق به خاطر بدهی برج میلاد به اداره برق است.

این اتفاق در حالی رخ داد که با توجه به نصب تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و حضور یکی از اصلی‌ترین دیتاسنترهای کشور در این برج و ارائه سرویس از محل برج به برخی از مراکز حساس ارتباطی کشور، این اقدام می‌تواند موجب اخلال در ارائه سرویس‌های آنلاین شود. ۲۱ تیرماه بود که به‌دلیل قطعی چندساعته فیبرنوری شهرداری با خروج دیتاسنتر آسیاتک از مسیر سرویس دهی، تعدادی از سایت‌های مهم کشور برای بیش از ۵ ساعت از دسترس خارج شدند.

شایان ذکر است برج میلاد بعد از حرم امام رضا بزرگترین نیروگاه مقیاس کوچک در تولید برق است. آنطور که اعلام شده نیروگاه برج میلاد برای زمان محدودی توان سرویس دهی برقی به این برج بزرگ را دارد و در صورت وصل نشدن برق، وضعیت حیاتی تنها دلفین برج میلاد با مخاطره روبرو می‌شود.

تعرفه‌های برق این برج برای خدمات عمومی آن نیز مانند تعرفه‌های تجاری از سوی اداره برق محاسبه می‌شود. از طرفی مسئولان این برج معتقدند که تمامی بخش‌های آن شامل مراکز تجاری نیستند و محاسبه نرخ برق براساس تعرفه‌های دیگری نظیر تعرفه فرهنگی (که قیمتی پایین‌تر از تعرفه تجاری دارد) می‌تواند کمکی به رفع این مشکل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    دیتاستر تو بدج چیکار میکنه ؟

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

      چون این برج تفریحی نیست و برج تجاری مخابراتی هست و برای همچین چیزایی ساخته شده در اصل،ولی ما بیشتر با کنسرت و رستوران می‌شناسیمش چون اولین برج بزرگیه که ار نزدیک دیدیم و هنوزم نمیدونیم‌ چیه کارش

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    به چپم
    به راستم
    به وسطم
    فک کردی برام مهمه برق میلاد قطع شده؟
    میلاد و آزادی باهم خراب بشن هم برام مهم نیست
    دغدغه مردم کوفت و زهرمار دیگس از دل خوشتونه این اخبار رو میذارین؟
    سایت تکنولوژی هستین یا اخبار کیهان؟

    • نیما
      نیما | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

      فقط موضوع اخبار رو خوندی بقیش رو هم میخوندی بد نبود قطع برق برج میلاد باعث از دسترس خارج شدن برخی سایت ها میشه و برخی دیگر از دستگاه های حیاتی ارتباطی اختلال ایجاد مشه

مطالب پیشنهادی