ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان به خاطر جنگ تجاری آمریکا و چین زنجیره تأمین را دو قسمت می‌کند

«فاکسکان» تولید کننده اصلی محصولات اپل از تقسیم زنجیره تأمین خود بین چین و ایالات متحده خبر داد و افزود به دلیل جنگ تجاری بین این دو کشور، دوران سلطه چین بر زنجیره تأمین به سر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

«فاکسکان» تولید کننده اصلی محصولات اپل از تقسیم زنجیره تأمین خود بین چین و ایالات متحده خبر داد و افزود به دلیل جنگ تجاری بین این دو کشور، دوران سلطه چین بر زنجیره تأمین به سر رسیده و این کشور دیگر «کارخانه جهان» نخواهد بود.

«Young Liu»، مدیرعامل فاکسکان گفت ۳۰ درصد از خطوط تولید این شرکت حالا خارج از چین فعالیت می‌کنند که ۲۵ درصد نسبت به خرداد سال قبل بیشتر شده است. این شرکت خطوط تولید را به مناطق دیگر مثل جنوب شرق آسیا انتقال داده تا ظرفیت تولید خارج از چین را افزایش دهد. این غول تکنولوژی اهل تایوان انواع لوازم برقی از جمله آیفون، کامپیوتر و کنسول‌های بازی را تولید می‌کند.

مدیرعامل فاکسکان افزود دوران کشور چین به عنوان «کارخانه جهان» به سر رسیده است و از ایجاد «اکوسیستم تولید» در هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی خبر داد.

حدوداً یک هفته قبل شایعه‌ای منتشر شد که از تلاش اپل برای ایجاد یک زنجیره تأمین انحصاری برای تولید آیفون مختص بازار چین و ایجاد زنجیره تأمینی دیگر برای بازارهای خارج از این کشور خبر می‌داد. دو قسمتی کردن زنجیره تأمین تا حدودی به این شرکت کمک می‌کند تا از عواقب سنگین جنگ تجاری بین چین و آمریکا در امان بماند.

فاکسکان گزارش مالی خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را نیز منتشر کرد که از کسب ۷۷۸ میلیون دلار درآمد خالص خبر می‌دهد. این شرکت دلایل درآمد مطلوب در این بازه را افزایش فروش آیپدها و مک بوک‌ها به دلیل دورکاری عنوان کرده است. البته مدیرعامل این شرکت از کاهش درآمد در سه ماهه بعدی خبر داد و دلیل آن را تأخیر در عرضه آیفون ۱۲ ذکر کرد.

فاکسکان از سال ۲۰۰۰ محصولاتی مثل آی مک و از سال ۲۰۰۷ آیفون را تولید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    خیلی عالی، نه آمریکا باید قدرت مطلق باشه نه چین

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    فاکسفان حرفش سنده

مطالب پیشنهادی