ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موزیلا ۲۵۰ کارمند را اخراج می‌کند؛ تمرکز بر پروژه‌های پول‌ساز

موزیلا ۲۵۰ کارمند یعنی حدود یک چهارم از نیروی کار خود را به خاطر تأثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا اخراج خواهد کرد و قصد دارد تعدادی از تیم‌ها را مسئول فعالیت روی پروژه‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

موزیلا ۲۵۰ کارمند یعنی حدود یک چهارم از نیروی کار خود را به خاطر تأثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا اخراج خواهد کرد و قصد دارد تعدادی از تیم‌ها را مسئول فعالیت روی پروژه‌های پول‌ساز کند. پس از تغییرات حدوداً ۷۵۰ کارمند در این شرکت باقی خواهند ماند.

«میچل بیکر» (Mitchell Baker)، مدیرعامل موزیلا با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت گفت: «دنیاگیری ویروس کرونا تأثیر منفی قابل توجهی روی درآمد ما گذاشته است. به همین دلیل برنامه‌ای که قبل از کرونا اندیشیده بودیم دیگر کاربردی نبود.»

به دنبال این تصمیم دفتر موزیلا در تایپه (پایتخت تایوان) تعطیل می‌شود. خانم بیکر با اعلام اخراج صدها کارمند از موزیلا، استراتژی‌های جدیدی برای این شرکت تعیین کرد که شامل تمرکز بر ساخت اجتماع قوی، تولید محصولات جدیدی که «درد را تسکین می‌دهند» و «مردم آنها را دوست دارند و می‌خواهند» و همچنین ایجاد جریان‌های درآمدی جدید می‌شوند. موزیلا همچنین با کاهش سرمایه گذاری در زمینه‌های دیگر روی افزایش تعداد کاربران تمرکز خواهد کرد.

فایرفاکس نایتلی

موزیلا قسمت اعظم درآمدش را از طریق قراردادن موتورهای جستجو (مثل یاندکس، بایدو و گوگل) به شکل پیش‌فرض در مرورگر این شرکت به دست می‌آورد. این شرکت همچنین از طریق فروش اشتراک و تبلیغات نیز درآمدزایی می‌کند، اما قرارداد با شرکت‌های موتور جستجو است که بیشترین درآمد را عاید این شرکت می‌کند.

بیکر می‌گوید موزیلا در ابتدا روی محصولاتی همچون «پاکِت» (سرویس VPN)، چت روم‌های واقعیت مجازی و ابزارهای امنیتی و حریم خصوصی جدید تمرکز خواهد کرد. این شرکت از سال گذشته میلادی فروش اشتراک خبرنامه بدون تبلیغات و امکان دسترسی به VPN از داخل فایرفاکس را آغاز کرده است.

بیکر اواخر فرودین ماه امسال به عنوان مدیرعامل جدید موزیلا انتخاب شد. او در قسمتی از پست خود می‌نویسد: «آرزو می‌کردم راه دیگری برای موفقیت موزیلا در طولانی مدت وجود داشت، اما برای پیشرفت باید سازمان‌دهی شویم تا بتوانیم به جهانی دیگر بیاندیشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی