ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به جرم نقض پتنت به پرداخت ۵۰۶ میلیون دلار غرامت به PanOptis محکوم شد

هیئت منصفه فدرال تگزاس اخیرا اعلام کرده اپل به علت نقض پتنت‌های مربوط به شبکه 4G LTE شرکت «PanOptis»، باید ۵۰۶.۲ میلیون دلار به این کمپانی غرامت پرداخت کند. اولین بار در سال ۲۰۱۹ شرکت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

هیئت منصفه فدرال تگزاس اخیرا اعلام کرده اپل به علت نقض پتنت‌های مربوط به شبکه 4G LTE شرکت «PanOptis»، باید ۵۰۶.۲ میلیون دلار به این کمپانی غرامت پرداخت کند.

اولین بار در سال ۲۰۱۹ شرکت PanOptis از اپل در دادگاه تگزاس شکایت و آن را متهم به نقض ۷ پتنت خود درباره توانایی‌های مختلف شبکه 4G LTE کرد. در این پرونده از آیفون، آیپد و اپل واچ به عنوان دستگاه‌های نقض ‌کننده حق اختراع این کمپانی یاد شده است.

حالا پس از تقریبا یکسال، هیئت منصفه تصمیم گرفته ادعاهای اپل مبنی بر غیر معتبر بودن پتنت‌های PanOptics را رد کند. به گفته Law360، اپل از روی عمد این پتنت‌ها را نقض کرده. برای اولین بار از دوران شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، هیئت منصفه به صورت حضوری این رای را صادر کرده است.

طبق گفته هیئت منصفه، این غول فناوری آمریکایی از میان ۷ پتنت، ۵ مورد آن را نقض کرده و باید ۵۰۶ میلیون دلار غرامت پرداخت کند. PanOptics و شرکت‌های مرتبط با آن مانند «Optis Wireless Technology» و «Unwired Planet» محصولی تولید نمی‌کنند و تنها صاحب چندین پتنت هستند. این کمپانی در شکایت خود اعلام کرده که برای اعطای مجوز پتنت‌های مربوط به شبکه LTE با اپل مذاکره کرده، اما نتیجه‌ای در پی نداشته است.

اپل

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«دادخواست‌های شرکت‌های نگهدارنده پتنت با هدف آزار و اذیت صنعت، تنها باعث نابودی نوآوری و آسیب به مصرف‌کننده می‌شود.»

این کمپانی به دنبال تجدیدنظر در رای دادگاه است و هنوز برنامه‌ای برای پرداخت این غرامت ندارد. این اولین باری نیست که یک شرکت بخاطر نقض پتنت‌ها از غول فناوری آمریکایی شکایت می‌کند و اخیرا نیز یک کمپانی چینی به اتهام نقض پتنت در سیری خواهان دریافت غرامت ۱.۴ میلیارد دلاری شده است. در حالی این شرکت چنین شکایت‌هایی را مانعی برای نوآوری می‌داند که خود از یک استارتاپ با ۵ کارمند به علت شباهت لوگوی آن‌ها با سیب گاز زده شکایت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی