ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و 545e xDrive چهارچرخ محرک با 394 اسب بخار قدرت و مصرف سوخت 2.4 لیتری معرفی شد

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در راستای ارائه مدل‌های سبز و کاهش میزان آلایندگی محصولات خود، یک محصول هیبریدی شارژی (Plug in) را به خانواده سری 5 فیس‌لیفت اضافه کرد. این عضو جدید حامل کد 545e xDrive ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در راستای ارائه مدل‌های سبز و کاهش میزان آلایندگی محصولات خود، یک محصول هیبریدی شارژی (Plug in) را به خانواده سری 5 فیس‌لیفت اضافه کرد. این عضو جدید حامل کد 545e xDrive بوده و در کنار مصرف سوخت بسیار کم، از پیشرانه قدرتمندی برخوردار است.

قلب اصلی پیشرانه ب‌ام‌و 545e xDrive را موتور شش سیلندر خطی تشکیل می‌دهد. این موتور به لطف تکنولوژی توئین‌پاور توربو (TwinPower Turbo) توانایی تولید 286 اسب بخار قدرت را دارد. موتور سنکرون الکتریکی هم 109 اسب بخار دیگر تولید می‌کند تا مجموع قدرت پیشرانه به 394 اسب بخار و گشتاور آن به رقم 600 نیوتن متر برسد.

ب‌ام‌و 545e xDrive

نیروی تولیدی پیشرانه با همکاری گیربکس 8 سرعته استپ‌ترونیک و سیستم هوشمند xDrive به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود. باواریایی‌ها ادعا می‌کنند 545e xDrive با تکیه بر این قوای محرکه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیازمند تنها 4.7 ثانیه زمان است؛ همچنین در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم و فشردن پدال گاز تا انتها، امکان دستیابی به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده به طور الکترونیکی) وجود دارد.

ب‌ام‌و 545e xDrive قادر است بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی و در حالت پیمایش الکتریکی مسافتی بین 54 الی 57 کیلومتر را طی کند. در این حالت حداکثر سرعت خودرو به 140 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

اما شاید جالب‌ترین نکته درباره ب‌ام‌و 545e xDrive میزان مصرف سوخت اعلامی از سوی ب‌ام‌و باشد، چرا که خودروساز آلمانی مدعی است این سدان سایز متوسط در هر صد کیلومتر 2.1 الی 2.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

ب‌ام‌و 545e xDrive

برای رانندگی با ب‌ام‌و 545e xDrive مدهای مختلفی تعریف شده است. در مد پیشفرض هیبرید، تعامل هوشمندی بین موتور درون‌سوز و موتور الکتریکی برقرار می‌شود. چنانچه راننده دکمه مد هیبرید را دو بار پشت سر هم فشار دهد، مد هیبرید اکو پرو (Hybrid Eco Pro) فعال خواهد شد. اولویت این مد دستیابی به بهینه‌ترین میزان مصرف سوخت است.

دو مد دیگر با نام‌های اسپرت و الکتریک تعریف شده که با انتخاب اولی خودرو خصوصیاتی تهاجمی به خود گرفته و تمامی 394 اسب بخار پیشرانه را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در صورت انتخاب مد الکتریکی هم موتور بنزینی از مدار خارج شده و وظیفه تامین نیرو به موتور الکتریکی محول می‌شود.

همانند دیگر مدل‌های برقی شده ب‌ام‌و، 545e xDrive نیز هنگام حرکت صدای مخصوصی را تولید می‌کند تا عابرین پیاده و افراد حاضر در اطراف متوجه حضور خودرو در نزدیکی خود باشند. بد نیست بدانید این صدای اختصاصی با همکاری هانس زیمر معروف ساخته شده و به گفته ب‌ام‌و حسی مثبت را در سرنشینان داخل خودرو ایجاد می‌کند.

علاوه‌بر این، ب‌ام‌و 545e xDrive به سرویس eDrive Zone هم مجهز است. این سرویس هنگام ورود به مرکز شهر و مناطقی که از نظر آلایندگی محدودیت‌هایی وضع شده، به طور اتوماتیک مد الکتریک خودرو را فعال می‌کند.

باواریایی‌ها درباره قیمت و زمان عرضه 545e xDrive فعلا حرفی به میان نیاورده‌اند و برای اطلاع از این فاکتورها باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی کمپانی ب‌ام‌و بمانیم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    جیگره

  • نیما
    نیما | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

    قسطی یکی میخرم?

  • ebrahimi۲۷۲۳
    ebrahimi۲۷۲۳ | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    خیلی زیباست?

مطالب پیشنهادی