ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتهام جدید تیک‌تاک: سواستفاده از یک باگ برای جمع‌آوری مخفیانه شناسه گوشی‌ها

گزارش جدید نشان می‌دهد نسخه اندرویدی اپلیکیشن تیک‌تاک بیش از یک سال شماره شناسایی منحصربه‌فرد دستگاه‌های اندرویدی را به شکل مخفیانه جمع‌آوری کرده است. گزارشی که روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر کرده نشان می‌دهد نسخه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

گزارش جدید نشان می‌دهد نسخه اندرویدی اپلیکیشن تیک‌تاک بیش از یک سال شماره شناسایی منحصربه‌فرد دستگاه‌های اندرویدی را به شکل مخفیانه جمع‌آوری کرده است.

گزارشی که روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر کرده نشان می‌دهد نسخه اندرویدی اپلیکیشن تیک‌تاک به مدت ۱۸ ماه شماره شناسایی منحصر به فرد دستگاه‌ها یا همان آدرس MAC را با زیر پا گذاشتن قوانین جمع‌آوری کرده است. از این شماره می‌توان برای تبلیغات هدفمند و ردیابی دقیق‌تر آنها استفاده کرد.

سال ۲۰۱۵ «اپ استور» و «گوگل پلی استور» جمع‌آوری آدرس MAC موبایل‌های اندرویدی و iOS توسط اپلیکیشن‌ها را ممنوع اعلام کردند، اما تیک تاک توانسته با سوءاستفاده از باگ به جمع‌آوری این شناسه ادامه دهد. تحقیقات نشان می‌دهند نزدیک به ۳۵۰ اپلیکیشن در پلی استور از این باگ سوءاستفاده کرده و از آدرس MAC برای تبلیغات هدفمند استفاده کرده‌اند.

اتهام جدید تیک‌تاک و جمع آوری آدرس MAC دستگاه های اندرویدی

آن طور که وال استریت ژورنال گزارش می‌کند، تیک‌تاک آبان ماه سال گذشته به دلیل افزایش انتقادات دولت آمریکا به جمع‌آوری شناسه منحصر به فرد دستگاه‌های اندرویدی خاتمه داده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کمپانی چینی «بایت‌دنس» (مالک تیک‌تاک) به دلیل سطح دسترسی به داده‌های کاربران آمریکایی زیر تیغ انتقادات گسترده است. دونالد ترامپ هفته گذشته با امضای فرمان اجرایی اعلام کرد در صورتی که تیک تاک تا قبل از ۲۵ شهریور به یک شرکت آمریکایی واگذار نشود، هرگونه مراوده تجاری کمپانی‌های آمریکایی با بایت‌دنس ممنوع خواهد بود.

سخنگوی تیک‌تاک در پاسخ به سؤال وال استریت ژورنال اعلام کرد که جمع‌آوری آدرس MAC دستگاه‌های اندرویدی را متوقف کرده است: «ما همواره برای پیروی از قوانین امنیتی در حال بروزرسانی اپلیکیشن خود هستیم. نسخه فعلی تیک تاک آدرس MAC را جمع‌آوری نمی‌کند. به کاربران توصیه می‌کنیم تا همیشه آخرین نسخه اپلیکیشن را نصب کنند.»

تیک‌تاک همواره جمع‌آوری داده‌های غیرضروری از کاربران را تکذیب کرده اما یافته‌های جدید وال استریت ژورنال خلاف این ادعا را نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Hosi
    Hosi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    خیالتون راحت هر اپلیکیشنی که رو گوشیتون نصبه داره یا شنود میکنه یا اطلاعاتتونو میزده پس خیلی سخت نگیرید. کلا جوری باید زندگی کرد که انگار همیشه در معرض دید عمومیم? هر اپلیکیشنی هم که خلاف اینو میگه دروغ میگه ?

    • آریا
      آریا | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

      اون که بله ولی اینکه اطلاعاتت دست کی بیفته از خود اطلاعات مهمتره

      • Hosi
        Hosi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

        درسته موافقم، مثلا صفحه کلید سوییف کی، جدیدا به تملک مایکروسافت درومده تو کامت های گوگل پلی میدیدم خیلی از آمریکایی ها ناراضی بودن نوشتن پاکش میکنیم. ولی من که تو ایرانم مشکلی با استفاده مايکروسافت از اطلاعاتم ندارم پس نگه ش داشتم ?

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

    تیک تاک بای بای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی