ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

۵ اصل مطلوب ایلان ماسک برای افزایش بهره وری

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس تا به امروز سال پر بازدهی را پشت سر گذاشته و موفقیت های خوبی را برای شرکت های تحت مدیریت خود رقم زده است. در ادامه این مطلب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس اکس تا به امروز سال پر بازدهی را پشت سر گذاشته و موفقیت های خوبی را برای شرکت های تحت مدیریت خود رقم زده است. در ادامه این مطلب قصد داریم پنج قانون بهبود بهره وری ایلان ماسک را با شما در میان بگذاریم:

۱- از شرکت در جلسات بزرگ خودداری کنید

از قدیم گفته اند دو صد گفته چون نیم کردار نیست. ماسک هم باور دارد عمل کردن بهتر از حرف زدن است. او معتقد است که جلسات مدیریتی به شرکت های بزرگ آسیب می زند و تقریبا همیشه کار را بدتر میکنند. بنابراین پیشنهاد این کارآفرین آن است که از شر تمامی جلسات بی فایده خلاص شوید مگر اینکه در مورد ارزش واقعی آنها مطمئن باشید.

۲- هر زمان که صلاح دیدید از جلسات خارج شوید

شاید به نظرتان بیرون رفتن از جلسات کاری چندان مودبانه نباشد اما ماسک باور دارد که این کار ایرادی ندارد. او میگوید اگر به باورتان جلسات هیچ ارزش افزوده ای برایتان ندارند حتی برای چرت زدن هم که شده از آنها بیرون بروید. رویکرد بهتر این است از کارکنان خود بخواهید در مواردی که جلسات ارزش افزوده ای برایشان ندارند به مدیر تیم اعتراض کنند.

۳- از مطرح کردن اصطلاحاتی که به صورت دوره ای متداول می شوند خودداری کنید

ماسک از اینکه اطرافیانش بی دلیل از عبارات و اصطلاحات رایج روز استفاده کنند بیزار است. او دوست ندارد که کارکنانش برای تعامل و صحبت با هم از کلمات استفاده کنند. خودش در این باره می گوید اگر در مورد یک اصطلاح چیزی نمی دانید بهتر است ساکت باشید یا از دیگران در مورد معنای آن بپرسید.

۴- دست از دنبال کردن سلسله فرامین بردارید

پیام ها باید کوتاهترین مسیر ممکن را طی کنند تا به وظیفه خود عمل نمایند. مدیرانی که تلاش می کنند پروتکل های ارتباطی از پیش تعیین شده ای را دنبال نمایند، خیلی زود کارشان را از دست می دهند. ماسک همواره اطرافیانش را به ارتباط مستقیم با هم تیمی ها و تعامل راحت و بدون مانع با آنها تشویق کرده است.

۵- از محدود کردن ارتباطات میان دپارتمان های مختلف خودداری نمایید

تعاملاتی که بین دپارتمان های مختلف شکل می گیرند معمولا برخی از جالب ترین ایده ها را به دست می دهند. در واقع اصلی ترین مانع در مسیر نوآوری ارتباطات ضعیف میان دپارتمان هاست. برای حل این مشکل باید اجازه جریان یافتن آزادانه اطلاعات میان تمامی سطوح را بدهید. ماسک باور دارد که کارکنان شرکت ها باید بتوانند به صورت مستقیم با هم صحبت کرده و تصمیم درست را اتخاذ کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی