ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آئودی S3 2021 معرفی شد؛ تازه‌واردی جذاب در کلاس کامپکت‌های اسپرت

نسل چهارم آئودی A3 قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو امسال معرفی شود. اما با شیوع کووید-19 و لغو این نمایشگاه خودروساز آلمانی مجبور شد طی مراسمی آنلاین از محصول جدید خود رونمایی کند. حال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

نسل چهارم آئودی A3 قرار بود در نمایشگاه خودروی ژنو امسال معرفی شود. اما با شیوع کووید-19 و لغو این نمایشگاه خودروساز آلمانی مجبور شد طی مراسمی آنلاین از محصول جدید خود رونمایی کند. حال پس از چند ماه این بار نوبت به بخش آئودی اسپرت رسیده تا از نسخه S این خودروی محبوب و زیبا پرده بردارد.

احتمالا می‌دانید که نسخه‌های S آئودی در مقایسه با نسخه‌های استاندارد دارای قدرت و سرعت بیشتری هستند. S3 هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای افرادی توسعه یافته که می‌خواهند هیجان بیشتری را هنگام رانندگی تجربه کنند.

آئودی S3 در دو اتاق سدان و هاچبک عرضه خواهد شد

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که موتور TFSI آئودی S3 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این موتور حجمی برابر با 2 لیتر داشته و به لطف پرخورانی از طریق توربوشارژر می‌تواند 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

تا زمان رونمایی از RS3 نسخه S3 پرچمدار خانواده خود خواهد بود

نیروی تولیدی توسط موتور مذکور از طریق گیربکس هفت سرعته S tronic و سیستم کواترو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. آئودی می‌گوید با تکیه بر این قوای محرکه قدرتمند، S3 در عرض 4.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده به صورت الکترونیکی) را ثبت کند.

وظیفه توقف‌سازی آئودی S3 بر عهده چهار ترمز دیسکی تهویه‌شونده و بوستر الکتریکی جدید گذاشته شده است

آئودی S3 در مقایسه با A3 به اندازه 15 میلی‌متر ارتفاع کمتری از زمین دارد و سیستم تعلیق آن در حالت استاندارد از 4 میله اتصالی در محور عقب سود می‌برد. برای این خودرو سیستم تعلیق مخصوص S اسپرت با قابلیت کنترل ضربه‌گیرها به عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده، در صورت سفارش این آپشن میزان راحتی و توانایی‌های دینامیکی ارتقا می‌یابد.

از نظر طراحی آئودی S3 بسیار جذاب و خوش‌استیل دیده‌می‌شود. نمای روبروی این خودرو تحت تاثیر جلوپنجره بزرگ و حجیم شش ضلعی قرار گرفته است؛ مثل جلوپنجره توری نیز الگویی با اشکال شش ضلعی دارد. همانطور که از یک آئودی انتظار می‌رود، چراغ‌های S3 هم از گرافیک زیبایی برخوردار هستند و مشخص است که طراحان ارباب حلقه‌ها زمان زیادی را صرف تزئین آن کرده‌اند!

در نمای عقب چهار خروجی اگزوز و قاب تیره‌تر چراغ‌ها را می‌توان شاخص‌ترین تفاوت S3 با A3 دانست. از دیگر وجوه تمایز این دو مدل باید به مواردی مثل رکاب جانبی جدید، رینگ‌های 18 اینچی استاندارد یا 19 اینچی سفارشی و لوگوهای مشکی اشاره کرد.

در داخل کابین همه چیز با تمرکز با راننده طراحی شده است. با دقت در المان‌هایی مثل صندلی‌های اسپرت، قطعات آلومینیومی و کربنی و همچنین فرمان D شکل می‌توان S3 را از A3 تشخیص داد.

برای کنترل سیستم اینفوتینمنت و ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده از دو نمایشگر بزرگ در قسمت میانی داشبورد و پشت فرمان استفاده شده است. سیستم هداپ دیسپلی نیز که به عنوان یک آپشن قابل سفارش است، عملکرد نمایشگرها را تکمیل می‌کند.

دیگر آپشن‌های مهم و قابل ذکر آئودی S3 عبارتند از پکیج نورپردازی کابین،  سیستم صوتی با کیفیت Bang & Olufsen و کلید دیجیتال Connect. آپشن اخیر به راننده اجازه می‌دهد بتواند از طریق اپلیکیشن اختصاصی موبایل درها را باز یا قفل کرده و موتور را از راه دور روشن نماید.

آئودی S3 از سیستم‌های ایمنی متعددی بهره می‌برد. سیستم اخطار خروج از بین خطوط و سیستم پایش جلوی خودرو با کمک به تغییر مسیر و چرخش برخی از موارد استاندارد هستند؛ سیستم وجود ترافیک در اطراف و سیستم کمکی پارک هم به صورت آپشن ارایه شده‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌فروش آئودی S3 از همین ماه و روند تحویل آن از اوایل اکتبر آغاز خواهد شد. در سرزمین مادری قیمت نسخه اسپرتبک (هاچبک) از 46,302.53 یورو (معادل 54,475 دلار) و قیمت نسخه سدان از 47,179.83 یورو (معادل 55,505) شروع می‌شود. گفتنی است S3 اسپرتبک باید به مصاف رقبایی چون مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    فقط هاچبکشو بگیری واسه لایی کشی!

  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

    به پای پراید که نمی‌رسه ولی بدک نیست

  • نیما
    نیما | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

    بدک نیست??

مطالب پیشنهادی