ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

امنیت و رایانش ابری در زمره داغ ترین مشاغل حوزه تکنولوژی قرار گرفتند

تغییراتی که در مهارت های مورد تقاضای صنعت تکنولوژی رخ می دهد بازتاب دهنده اولویت های تازه برای بسیاری از کسب و کارها هستند و حالا در تحقیقی جدید مشخص شده که امنیت، تغییرات سازمانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

تغییراتی که در مهارت های مورد تقاضای صنعت تکنولوژی رخ می دهد بازتاب دهنده اولویت های تازه برای بسیاری از کسب و کارها هستند و حالا در تحقیقی جدید مشخص شده که امنیت، تغییرات سازمانی و رایانش ابری در زمره اولویت های جدید قرار دارند.

براساس پژوهشی که توسط موسسه استخدامی هاروی نش انجام شده مدیران آی تی بیشترین تقاضا را برای مهارت هایی از قبل امنیت سایبری، معماری سازمانی، معماری فنی، تغییرات سازمانی و کلاود دارند.

در مقابل، سال پیش همین پژوهش دیتاهای عظیم و تحلیل داده را در زمره پرتقاضاترین مهارت های شرکت ها برشمرده بود و پس از آن امنیت سایبری، معماری سازمانی، معماری فنی و دواپس قرار داشت.

شغل های پر تقاضا

بیو وایت مدیر اجرایی موسسه هاروی نش در این باره گفته است حوزه هایی که کمتر تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفتند از جمله داروسازی، لجستیک، خدمات درمانی و فناوری همچنان اشتغال زایی میکنند.

وایت در ادامه گفت که طبق تحقیقات همین موسسه ۸۲ درصد از مدیران آی تی در انگلستان انتظار دارند که تعداد نیروهایشان در ماه های آتی بیشتر شده یا دست کم ثابت بماند. به گفته او حوزه فناوری جزو بخش هایی بود که کمتر تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفت چراکه به شرکت ها کمک کرد تا فعالیت های خود را به صورت ریموت یا از راه دور انجام دهند.

در نتیجه صرفا مشاغل همیشگی در بازار استخدامی فناوری بودند که تحت تاثیر این دنیاگیری قرار گرفتند که البته حتی در این بخش نیز نشانه هایی از بهبود رویت می شود و مشخصا می توان به رشد تدریجی بازار کار برای توسعه دهندگان نرم افزار، مشاوران هلپ دسک، معماران کلاود و متخصصان امنیت سایبری اشاره کرد.

براساس آماری که ماه پیش توسط کنفدراسیون استخدام و اشتغال ارائه شد تعداد شرکت هایی که به دنبال استخدام نیروی فنی هستند بار دیگر و بعد از افت شدید در دوران قرنطینه کرونا رو به افزایش است و در این میان آگهی های استخدامی برای طراحان وب، برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار افزایشی چشمگیر پیدا کرده است و این نیز مرهون تلاش شرکت ها برای همسو شدن با بازار متغیر این روزهاست.

هاروی نش در گزارش خود اشاره کرده که در بازار پیمانکاران آی تی نیز تقاضا در طول دوران پاندمی زیاد شده چراکه شرکت ها باید برای انجام پروژه های دیجیتالی خود در کمترین زمان ممکن به متخصصان آی تی دسترسی پیدا می کردند.

براساس اعلام این موسسه استخدامی حوزه هایی که انتظار می رود طی ۱۲ ماه آتی بیشترین تعداد متخصصان تکنولوژی را به استخدام خود درآورند عبارتند از سازمان های خیریه، سرویس های مالی، مخابرات، بهداشت و درمان و تکنولوژی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی