ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند از مشارکت هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G جلوگیری می‌کند

هند به دلیل درگیری مرگبار در مرز این کشور با چین از مشارکت شرکت‌های هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G جلوگیری می‌کند. به گزارش بلومبرگ، تصمیم دولت هند برای ممنوعیت مشارکت شرکت‌های هواوی و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

هند به دلیل درگیری مرگبار در مرز این کشور با چین از مشارکت شرکت‌های هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G جلوگیری می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، تصمیم دولت هند برای ممنوعیت مشارکت شرکت‌های هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G این کشور احتمالاً در هفته‌های آتی توسط دفتر نخست وزیر هندوستان اعلام خواهد شد.

وزارت ارتباطات هند به زودی قانونی که ۲ مرداد توسط دولت این کشور تصویب شد را اجرا می‌کند. به موجب این قانون از سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی در پروژه‌های حساس که با هند مرز مشترک دارند جلوگیری به عمل می‌آید. آنطور که گزارش شده دولت هند این قانون را به دلیل حفاظت از امنیت ملی تصویب کرده است.

وزارت ارتباطات هند برای راه اندازی آزمایشی شبکه 5G با شرکت‌های خصوصی مثل Reliance Jio Infocomm، Bharti Airtel و Vodafone مذاکرات را از سر می‌گیرد که به دلیل تعطیلی گسترده ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بودند.

پیشتر کشورهایی همچون استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا به دلیل نگرانی از ارتباط شرکت‌های هواوی و ZTE با دولت چین و احتمال جاسوسی، از مشارکت آنها در توسعه شبکه 5G جلوگیری کرده‌اند و حال هند نیز در تصمیمی مشابه به آنها پیوسته است. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به طور رسمی هواوی و ZTE را تهدید برای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است.

هند اوایل سال جاری میلادی به هواوی مجوز مشارکت در توسعه شبکه 5G این کشور را داد، اما پس از اقدامات تحریک آمیز چین در مرزهای مشترک روابط این دو کشور رو به تیرگی گرایید و هند مواضع خود را تغییر داد.

اواخر خرداد ماه امسال به دنبال درگیری نظامی ارتش چین و هند در مرزهای مشترک ۲۰ سرباز هندی و تعدادی از سربازان چینی که تعداد دقیق آنها اعلام نشده کشته شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    بسیار عالی. بقیه کشور ها هم باید همین کار رو انجام بدن

مطالب پیشنهادی