ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل از Xe-HPG رونمایی کرد؛ پردازنده گرافیکی گیمینگ با پشتیبانی از رهگیری پرتو و GDDR6

اینتل از پردازنده گرافیکی جدید Xe-HPG مبتنی بر معماری Xe رونمایی کرد. به گفته سازنده این محصول برای گیمرهای حرفه‌ای تولید شده و با پشتیبانی از ره‌گیری پرتو و حافظه GDDR6 سال ۲۰۲۱ به بازار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اینتل از پردازنده گرافیکی جدید Xe-HPG مبتنی بر معماری Xe رونمایی کرد. به گفته سازنده این محصول برای گیمرهای حرفه‌ای تولید شده و با پشتیبانی از ره‌گیری پرتو و حافظه GDDR6 سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

معماری Xe شامل پردازنده‌های گرافیکی مجتمع و کارت‌های گرافیک مجزا یا Discrete می‌شود و اینتل قصد دارد به کمک آن حضوری فراتر از CPU در کامپیوترهای شخصی، ورک استیشن‌ها و دیتاسنترها داشته باشد. محصولات مبتنی بر این معماری قدرت بیشتری در مقایسه با کارت‌های گرافیک مجتمع این شرکت داشته و در لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده Tiger Lake به کار خواهند رفت.

پردازنده گرافیکی Xe-LP برای موبایل طراحی شده و به گفته اینتل بیشترین بازدهی را در بین پردازنده‌های مبتنی بر Xe دارد. XE-HP مخصوص سرورها ساخته شده و قابلیت انکودینگ چندین فیلم 4K به طور همزمان را دارد و سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.

اینتل می‌گوید اولین پردازنده گرافیکی مجزا مبتنی بر معماری Xe که DG1 نام دارد، در دست ساخت بوده و اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. این محصول اولین عضو خانواده Xe است که از معماری Xe-LP استفاده می‌کند.

Server GPU SG1 برای استفاده در دیتاسنترها تولید شده و در واقع ترکیبی از چهار DG1 در یک فرم فکتور کوچک است. اینتل برخی از ویژگی‌های قابل توجه این پردازنده را تأخیر کم و ظرفیت بالا در استریم بازی‌های اندرویدی و ویدیو در فضای ابری عنوان کرده و از عرضه آن در سال جاری میلادی خبر داده است.

پردازنده گرافیکی جدید Xe-HPG برای اجرای هر چه بهتر بازی‌ها بهینه شده است. این محصول مبتنی بر GDD6 بوده و با پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون ره‌گیری پرتو سخت افزاری (Accelerated Ray Tracing) سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود. این محصول همچنین از قابلیت‌های جدید نرم افزار Intel Graphics Command Center برای ارتقای کیفیت بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    سال دیگه که این ها قدیمی شده، الان هم هم خیلی بروز نیست

  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    توصیفات زیبایی درباره اش میشه اما باید ببینیم در عمل هم واقعا اینقدر کارایی دارد یا فقط رو کاغذ زیباست

    • نیما
      نیما | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

      هرچی باشه من قبولش دارم
      فقط زیبایی رو کاغذ نیست اون عملکرد و میزان قدرت گرافيک که روی کاغذ مینویسن

  • نیما
    نیما | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

    هر چه در وصفش بگویم کم گفته اَم???

مطالب پیشنهادی