ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سرنگونی پهپاد ۹۵۰ دلاری توسط عقاب سرسفید

یک عقاب سرسفید پهپاد ۹۵۰ دلاری متعلق به دپارتمان محیط زیست ایالت میشیگان آمریکا را در ارتفاع تقریباً ۵۰ متری سرنگون کرد. مقامات محیط زیست ایالت میشیگان روز پنج شنبه اعلام کردند یک عقاب سرسفید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

یک عقاب سرسفید پهپاد ۹۵۰ دلاری متعلق به دپارتمان محیط زیست ایالت میشیگان آمریکا را در ارتفاع تقریباً ۵۰ متری سرنگون کرد.

مقامات محیط زیست ایالت میشیگان روز پنج شنبه اعلام کردند یک عقاب سرسفید پهپاد Phantom 4 Pro Advanced ساخت شرکت DJI را ۳۱ تیر ماه در ارتفاع حدوداً ۵۰ متری سرنگون کرده است. به گفته آنها عقاب خشمگین پس از جدا کردن یکی از پروانه‌های پهپاد آن را روانه اعماق دریاچه میشیگان کرده است. به گفته مقامات این حمله احتمالاً برای حفاظت از قلمرو یا شکار طعمه انجام شده است.

یکی از محققان اداره محیط زیست ایالت میشیگان می‌گوید به کمک پهپاد در حال نقشه برداری از روند فرسایش ساحلی در اطراف دریاچه میشیگان بوده که ناگهان کنترل پهپاد را در سرعت تقریباً ۳۵ کیلومتر بر ساعت از دست داده و دور شدن عقاب از صحنه را نظاره می‌کند. دو شاهد عینی حمله عقاب به پهپاد و دور شدن آن از صحنه را گزارش کرده‌اند.

به گفته مقامات پهپاد در فاصله حدوداً ۴۵ متری از ساحل و در عمق تقریباً ۱.۵ متری دریاچه میشیگان سقوط کرده و تلاش‌ها برای بازیابی آن به کمک قایق و غواص بی‌ثمر بوده است. به گفته آنها این پهپاد در صورت بازیابی دیگر قابل استفاده نخواهد بود و با مدل جدید جایگزین می‌شود.

دپارتمان محیط زیست ایالت میشیگان می‌گوید در مأموریت‌های آینده احتمالاً پهپادها درون نوعی پوشش قرار خواهند گرفت تا عقاب‌ها و دیگر پرنده‌های شکاری آنها را با مرغان دریایی اشتباه نگیرند.

سرنگونی پهپادها توسط عقاب‌ها اتفاق تازه‌ای نیست. سال ۲۰۱۶ پلیس هلند از عقاب‌ها و دیگر پرندگان شکاری آموزش دیده برای سرنگون کردن پهپادها در هوا استفاده کرد. البته این پروژه مدتی بعد به دلیل نافرمانی عقاب‌ها متوقف شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    عقاب سرسفید خیلی با ابهته ? ?
    در ضمن نماد امریکا هم هست

مطالب پیشنهادی