ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کیا سونت معرفی شد؛ اقتصادی‌ترین کراس‌اوور کره‌ای‌ها مخصوص بازار کشورهای در حال توسعه

فوریه (بهمن) گذشته و در نمایشگاه اتو اکسپو دهلی بود که شرکت کیا از یک کراس‌اوور کانسپت با نام سونت (Sonet) رونمایی کرد. این کانسپت در کلاس کراس‌اوورهای جمع و جور قرار داشت و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

فوریه (بهمن) گذشته و در نمایشگاه اتو اکسپو دهلی بود که شرکت کیا از یک کراس‌اوور کانسپت با نام سونت (Sonet) رونمایی کرد. این کانسپت در کلاس کراس‌اوورهای جمع و جور قرار داشت و در حقیقت پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی در آینده نزدیک محسوب می‌شد. حال با گذشت 5 ماه، نوبت به نسخه نهایی رسیده و کیا به طور رسمی از مدل خیابانی سونت پرده‌برداری کرده است.

کانسپت کیا سونت

کیا سونت طولی کمتر از 4 متر داشته و می‌توان آن را همزاد هیوندی ونیو (Venue) توصیف کرد. این خودرو ابتدا در هند و سپس در سایر بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بازار هند تا اواخر امسال میزبان سونت خواهد بود.

از لحاظ طراحی ظاهری، نسخه تولیدی کیا سونت تا حد زیادی به مدل مفهومی وفادار باقی مانده است. از جمله تفاوت‌های این دو نسخه باید به مواردی مثل جایگزینی آینه‌ها و دستگیره درها با نمونه‌های معمولی و همچنین حذف برخی قطعات رنگی یا درخشان بدنه در مدل تولید انبوه اشاره کرد.

همانند دیگر محصولات کیا، سونت نیز هویت خود را با جلوپنجره اختصاصی موسوم به پوزه ببر به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های LED اصلی با طراحی برگرفته از جواهرات و چراغ‌های LED روشنایی در روز که کیا از آنها با عبارت «تپش قبل» یاد می‌کند، از المان‌های جذاب در نمای روبرو هستند.

در نمای جانبی طراحی و ساختار خاص ستون C جلوه‌ای خاص به کیا سونت بخشیده؛ علاوه‌بر این شکل جالب شیشه‌های عقب، رنگ متفاوت سقف، رینگ‌های 16 اینچی زیبا، ریل‌های سقفی، ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین و همچنین لبه‌های پلاستیگی گلگیرها و رکاب‌ها سونت را اتومبیلی کاملا جوان‌پسند و با توانایی‌های آفرود نشان می‌دهند.

طرح «تپش قلب» در چراغ‌های LED عقب نیز دیده می‌شود. در این نما فرورفتگی درب پنجم، شکل عضلانی سپر، دیفیوزر و دو خروجی اگزوز از خصوصیات قابل ذکر سونت هستند.

به لطف داشبورد خوش‌فرم، فرمان اسپرت، نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی مرکزی و نمایشگر 4.2 اینچی حاضر در پشت فرمان، کیا سونت فضای داخلی مدرن و پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند. جالب آنکه همانند محصولات مرسدس بنز، نمایشگر مرکزی مربوط به سیستم اینفوتینمنت و قاب نشان‌دهنده‌های پشت فرمان به صورت یکپارچه طراحی شده است.

کیا ادعا می‌کند سونت از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته در کابین، ارگونومی و فضای داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا داشته و برخی قابلیت‌های آن برای نخستین بار در این کلاس مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نمایشگر 10.25 اینچی لمسی HD، ترافیک زنده و آپدیت لحظه‌ای نقشه، تصفیه‌کننده هوشمند هوا با امکان از بین بردن ویروس‌ها، سیستم صوتی BOSE با هفت بلندگو و ساب ووفر، صندلی راننده و شاگرد سرد و گرم‌شونده و نورپردازی LED از جمله این قابلیت‌ها هستند.

در کنار مواردی که برشمرده شد، کیا سونت از سیستم استارت موتور از راه دور، حالت‌های مختلف برای رانندگی و تنظیم میزان چسبندگی (در مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک) و شارژر بی‌سیم موبایل نیز سود خواهد برد. بد نیست اشاره کنیم سیستم استارت موتور از راه دور از طریق سیستم UVO Connect و کلید هوشمند عمل می‌کند.

کیا سونت در بازار هند با دو موتور بنزینی و یک موتور دیزلی به فروش خواهد رسید. مدل پایه از این کراس‌اوور کوچک کره‌ای به موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز خواهد شد. مدل میانی از موتور 1 لیتری T-GDi توربوشارژ سه سیلندر و مدل پرچمدار از موتور 1.5 لیتری CRDi توربودیزل سود خواهد برد. وظیفه انتقال قدرت در این مدل‌ها را نیز گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی، هفت سرعته دو کلاچه و نمونه جدید شش سرعته هوشمند دستی (iMT) بر عهده خواهند داشت.

کیا می‌گوید توانایی‌های دینامیکی و سیستم تعلیق کراس‌اوور سونت طرفداران لذت رانندگی را راضی خواهد کرد. این خودرو در دو تریم GT-Line (تصاویر آن در این مطلب ضمیمه شده) و استاندارد تولید خواهد شد.

گفتنی است سونت ماحصل نتیجه سیاست محصولی از هند برای تمام دنیا به شمار می‌رود. این خودرو قرار است در کارخانه آنتانتاپور کیا واقع در ایالت آندرا پرادش تولید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    چرا یه خودرو‌مصوص کشورهای در خال پسرفت عرضه‌نمیکنن

  • molavy
    molavy | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    کاش اجازه میدادن خودرو از انحصار خارج بشه

  • danial
    danial | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    گشتاورش چقدره ،چند اسب بخاره،قیمتش چنده؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

      پیشرانه‌های این خودرو با هیوندای ونیو مشترک هست

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    خودرو ارزون قیمت برای کشور های فلاکت زده و بی وجود و اهمیتی مثل ما
    رسما به جای ایران هویج میکاشتن رو کره زمین مفید تر بود

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

      اره خودرو‌برای کشورهای در حال پسرفت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی