ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک هم به جمع منتقدین کارمزد بالای اپ استور پیوست

فیسبوک اخیرا بروزرسانی برای کمک به کسب و کارهای کوچک معرفی کرده که امکان دریافت هزینه برای رویدادهای آنلاین را فراهم می‌کند. این شبکه اجتماعی همراه با معرفی این آپدیت، از سیاست‌های اپل در اپ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

فیسبوک اخیرا بروزرسانی برای کمک به کسب و کارهای کوچک معرفی کرده که امکان دریافت هزینه برای رویدادهای آنلاین را فراهم می‌کند. این شبکه اجتماعی همراه با معرفی این آپدیت، از سیاست‌های اپل در اپ استور نیز انتقاد کرده است.

با این آپدیت که برای اولین بار پیش نمایش آن را اوایل سال جاری میلادی مشاهده کرده بودیم، صاحبان کسب و کار می‌توانند برای رویدادهای آنلاین مانند کلاس‌ها برنامه ریزی کنند و از فالورهای خود برای دسترسی به آن‌ها هزینه بگیرند. فیسبوک اعلام کرده که به علت سیاست‌های اپل در قبال توسعه دهندگان، صاحبان کسب و کارها نمی‌توانند از تمام مزایای این بروزرسانی بهره‌مند شوند.

در حالی که این شبکه اجتماعی اعلام کرده برنامه‌ای برای دریافت بخشی از هزینه‌ها حداقل تا سال آینده میلادی ندارد، به این موضوع اشاره داشته که اپل کمیسیون استاندارد خود به ازای هر خرید از اپلیکیشن فیسبوک در iOS را دریافت خواهد کرد:

«ما از اپل خواستار کاهش ۳۰ درصد کارمزد اپ استور یا امکان استفاده از فیسبوک پی برای دریافت تمام هزینه‌ها توسط کسب و کارها به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدیم که متاسفانه اپل چنین درخواستی را رد کرد و صاحبان کسب و کارهای کوچک تنها ۷۰ درصد درآمد را دریافت خواهند کرد.»

این شبکه اجتماعی از برنامه‌های خود برای هشدار به کاربران مبنی بر دریافت ۳۰ درصدی هزینه‌ها توسط اپل خبر داده و هنوز منتظر دریافت تاییدیه از سوی این غول فناوری آمریکایی برای آپدیت جدید است. اپل در حال حاضر واکنشی نسبت به این گفته‌ها از خود نشان نداده است.

فیسبوک

به گفته فیسبوک، رویدادها در اندروید و سایت از فیسبوک پی استفاده خواهند کرد و در همین راستا، تمام درآمدها در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌گیرد:

«ما از کمپانی‌هایی که می‌توانند چنین اقدامی را برای حمایت از کسب و کارهای کوچک انجام دهند، دعوت به اضافه شدن به این طرح می‌کنیم.»

اپل به علت سیاست‌های خود در اپ استور با انتقادهای زیادی و همچنین پرونده ضدانحصار روبه‌رو شده و اخیرا نیز «اپیک گیمز» به علت حذف بازی «فورتنایت» از اپ استور، از این غول فناوری شکایت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی