ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هوش مصنوعی هواوی پی ۴۰ پرو چه قابلیت‌هایی دارد؟

پی ۴۰ پرو (بررسی دیجیاتو) جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی است که طراحی زیبا و با کیفیتی دارد و در عین حال از نظر ترکیب سخت‌افزاری و توان پردازش هم عالی است. هواوی یکی از اولین شرکت‌هایی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۷

پی ۴۰ پرو (بررسی دیجیاتو) جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی است که طراحی زیبا و با کیفیتی دارد و در عین حال از نظر ترکیب سخت‌افزاری و توان پردازش هم عالی است. هواوی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که قابلیت‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی را به گوشی‌های با دوربین پیشرفته آورد. در پی ۴۰ پرو، بسیاری از امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی، به دوربین و عکس‌های گرفته شده با آن اختصاص دارد اما شامل قابلیت‌های دیگر هم می‌شود. در این مطلب قصد داریم امکانات هوش مصنوعی این پرچمدار را مرور می‌کنیم.

زوم صوتی

یکی از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی امکان زوم صوتی است. با استفاده از این ویژگی اگر حین فیلم‌برداری، روی یک فرد زوم کنید، صدای او نیز تقویت می‌شود. این قابلیت، به ویژه در حین فیلم‌برداری از چندین نفر به کار می‌آید. در آزمایش‌هایی که در کار با گوشی داشتیم زوم صوتی بدون این که جزئیات را فدا کند،‌ به خوبی عمل کرد.

شات طلایی

گاهی اوقات ثبت بهترین عکس کار ساده‌ای نیست و این‌جا است که هواوی پی ۴۰ پرو با استفاده از قابلیت Golden Snap به کار می‌آید تا بهترین عکس یا به عبارتی شات طلایی را انتخاب کند. علاوه بر این زمانی که یک رهگذر (از جمله یک فرد یا حیوان) به اشتباه در کادر قرار گرفته باشد، با استفاده از «AI Remove Passerby»، به سادگی از تصویر حذف می‌شود. «AI Remove Reflection» هم امکان حذف بازتاب‌ها یا شعاع‌های نور در بخش‌های مختلف تصویر را فراهم می‌کند.

بهبود عکاسی شبانه

هواوی پی ۴۰ پرو همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌های شبانه بهره می‌برد و روشنایی سوژه‌ها و چهره‌ها را بهبود می‌دهد؛ البته بدون این که جزئیات از دست برود. پی ۴۰ پرو از سنسور دمای رنگ چند طیفی و تنظیم وایت بالانس در کنار هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا رنگ پوست افراد،‌ بافت سوژه‌ها و نیز سایه‌ها به طور صحیح ثبت شود. همچنین لرزش‌گیر مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند عکاسی با دست و بدون سه پایه هم شفاف و به دور از هر گونه تاری باشد.

زوم دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی

هواوی پی ۴۰ پرو برای زوم تنها به سخت‌افزار متکی نیست؛ بلکه از قابلیت‌های نرم‌افزاری‌های «field-of-view fusion» و «AI RAW» بهره می‌برد. این دو قابلیت، زوم اپتیکال را با الگوریتم‌های زوم دیجیتال ترکیب می‌کنند تا تصویری با میزان زوم مورد نظر تولید شود. دوربین اصلی وظیفه زوم‌های تا ۲ برابر را بر عهده دارد اما دوربین تله فوتو مسئول زوم‌های ۵ برابر و بیشتر است. برای زوم‌های میانی، الگوریتم فیوژن وارد عمل می‌شود تا داده‌های خام هر دو دوربین را با هم ترکیب کرده و در نهایت با برش زدن عکس تولید شده، تصویر نهایی تولید شود.

هواوی پی ۴۰ پرو

برای این که در زوم ۵ برابر،‌ بهترین تصویر تولید شود، دوربین تله فوتو بخش میانی قاب تصویر را ثبت می‌کند و دوربین اصلی هم اطراف تصویر را پر می‌کند. در نهایت با کمک هوش مصنوعی، تمامی اطلاعات با هم ترکیب می‌شوند تا تصویر نهایی ایجاد شده و از نظر بافت،‌ جزئیات، وایت بالانس،‌ فوکوس و دیگر پارامترها بهبود داده شود.

دستیار هوشمند سلیا

دستیار صوتی هوشمند هواوی با گفتن عبارت «Hey Celia» یا فشردن و نگه داشتن کلید پاور فعال می‌شود. با سلیا می‌توانید تماس برقرار کنید، به پیام‌ها پاسخ دهید، زمان بندی قرارها را انجام دهید یا  وضعیت هوا را چک کنید. دستیار هوشمند هواوی همچنین می‌تواند بارکدها را تشخیص داده و اسکن کند. برای این که کالری غذاها را اندازه گیری کنید هم کافی‌ست دوربین گوشی را به سمت بشقاب غذا گرفته و از سلیا بخواهید مقدار کالری را به شما بگوید. سلیا علاوه بر این می‌تواند نقش یک مترجم همزمان متن را برایتان به عهده بگیرد و حتی منوی رستوران را ترجمه کند.

یکی از قابلیت‌های دیگر دستیار هواوی، تشخیص آثار معماری یا نقاشی‌های مشهور تنها از روی عکس است و علاوه بر این می‌تواند جزئیات مرتبط با هر یک از آنها را از اینترنت دریافت کرده و نشان‌تان دهد. از امکانات جالب دیگر، مشاهده جزئیات یک عکس تنها با نگه داشتن دو انگشت روی آن است. همچنین می‌تواند سوژه‌های مختلف را شناسایی کند و مثلا اطلاعات یک گل را تنها با گرفتن دوربین به سمت آن، تشخیص دهد. البته سلیا هم مشابه دیگر دستیارهای صوتی، قابلیت تغییر تنظیمات متنوع گوشی را دارد.

ژست‌های حرکتی به جای لمس گوشی

پی ۴۰ پرو از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد که شامل یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در کنار سنسور عمق سنج و حسگر مادون قرمز هستند. با کمک این ترکیب، امکان تشخیص چهره فراهم می‌شود.

هواوی پی ۴۰ پرو

علاوه بر این پرچمدار هواوی از هوش مصنوعی برای درک ژست‌های حرکتی بهره می‌برد. به عنوان مثال می‌توانید تنها با استفاده از دست و بدون لمس کردن نمایشگر، در صفحات اسکرول کنید یا با مشت کردن دست،‌ اسکرین‌شات بگیرید.

بهبود شارژدهی باتری

گوشی پرچمدار هواوی، از چیپست Kirin 990 بهره می‌برد که هم از قوی‌ترین‌های دنیای موبایل به حساب ‌می‌آید و هم در مقایسه با قبل از نظر مصرف باتری بهینه‌تر شده است. اما علاوه بر این، هوش مصنوعی، به کمک پی ۴۰ پرو می‌آید تا شارژدهی باتری بیش از پیش افزایش پیدا کند.

اخیرا به دل طبیعت زدیم و کار با دوربین این گوشی را در سفر تجربه کنیم. برای مشاهده این تجربه، ویدیوی زیر را تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا ممنونم از آقای باقرزاده??? بابت این بررسی های جامع و کامل

  • keyvan.yz
    keyvan.yz | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    خیلیم عالی? مرسی از دیجیاتو

مطالب پیشنهادی