ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل میت جایگزین Duo می‌شود؛ کاهش سرویس‌های تماس تصویری غول جستجو

گوگل در حال حاضر دو سرویس تماس ویدیویی دارد که اگرچه هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود دارند، اما به نظر می‌رسد گوگل میت جایگزین Duo می‌شود. گوگل Duo اغلب توسط کاربران عادی مورد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

گوگل در حال حاضر دو سرویس تماس ویدیویی دارد که اگرچه هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود دارند، اما به نظر می‌رسد گوگل میت جایگزین Duo می‌شود.

گوگل Duo اغلب توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد مناسبی در ارتباط اینترنتی با پهنای باند کم دارد. سرویس دوم این غول فناوری آمریکایی، گوگل میت نام دارد که مشتریان سازمانی را هدف قرار گرفته، با این حال ظاهرا سرویس دوم بیشتر مورد توجه این کمپانی قرار دارد و احتمالا جایگزین Duo خواهد شد.

این تصمیم نتیجه قرارگیری تمام سرویس‌های مصرف‌کننده زیر یک چتر و تحت رهبری «خاویر سولترو»، مدیر بخش «G Suite» است. به گزارش 9to5Google، این ادغام با کدنام «Duet» شناخته می‌شود که ترکیبی از کلمات Duo و Meet است. این ادغام تعجب تیم Duo را در پی داشته و نزدیک به دو سال طول می‌کشد که در نهایت سرویس گوگل Duo از میان برداشته می‌شود.

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم خانه‌نشین و کارکنان نیز دورکار شده‌اند، بنابراین سرویس‌های تماس تصویری تبدیل به ابزاری برای برقراری ارتباط میان آن‌ها شده و گوگل نیز از این فرصت برای بهبود برنامه Meet استفاده کرده است. در حالی که Duo نیز در این زمان بهبودهای زیادی داشته، سرعت بروزرسانی آن کمتر از گوگل میت است.

گوگل درباره این گزارش بیانیه‌ای منتشر کرده و در حالی که به صورت مستقیم اشاره‌ای به آن نداشته، هیچ کدام از ادعاهای آن را نیز رد نکرده است:

«ما در Duo سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، سرویسی که در دوره همه‌گیری ویروس کرونا رشد چشمگیری داشته است. مردم در سراسر جهان بیش از گذشته به تماس‌های تصویری وابسته هستند و ما برنامه‌ای برای قطع کردن آن نداریم. ما به سرمایه‌گذاری روی قابلیت‌های جدید Duo ادامه می‌دهیم تا تجربه مناسبی در اختیار کاربران قرار دهیم. ما Duo را چند ماه پیش تحت رهبری خاویر سولترو درآوردیم و می‌خواهیم سرویس‌های ما در کنار یکدیگر بهبود پیدا کنند.»

از آنجایی که Duo به صورت پیش فرض توسط بسیاری از سازندگان محصولات اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، محبوبیت آن افزایش چشمگیری داشته. گوگل تنها شرکتی نیست که توجه ویژه‌ای به مکالمه ویدیویی دارد و اخیرا تماس تصویری تلگرام نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    تماس تصویری گپ بیشتر از این سرویس گوگل کاربر داشت

مطالب پیشنهادی