ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جرایم سایبری
تکنولوژی

هزاران حساب دولتی در کانادا طی حمله سایبری هک شدند

طبق گفته مقامات کانادایی، بیش از ۱۰ هزار حساب کاربری سرویس‌های آنلاین دولتی در این کشور طی حمله سایبری هک شدند. وزارت خزانه‌داری کانادا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده این حملات سرویس «GCKey» که مورد استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

طبق گفته مقامات کانادایی، بیش از ۱۰ هزار حساب کاربری سرویس‌های آنلاین دولتی در این کشور طی حمله سایبری هک شدند.

وزارت خزانه‌داری کانادا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده این حملات سرویس «GCKey» که مورد استفاده حدود ۳۰ اداره فدرال و حساب‌های آژانس درآمد کانادا است، مورد حمله قرار گرفته است. به گفته مقامات، پسوردها و نام‌های کاربری ۹۰۴۱ حساب GCKey در اختیار مهاجمان قرار گرفته و از آن‌ها برای دسترسی به سرویس‌های دولتی استفاده شده است. در حال حاضر دسترسی تمام این حساب‌ها لغو شده‌اند.

نزدیک به ۵۵۰۰ حساب آژانس درآمد کانادا در این حمله سایبری و یک حمله دیگر مورد هدف قرار گرفتند و مقامات کانادا برای حفاظت از اطلاعات مالیات‌دهندگان، این حساب‌ها را معلق کرده‌اند. این کشور تحقیقات درباره این حملات را آغاز کرده و به دنبال سرنخی برای پی بردن به این موضوع است که آیا مهاجمان به اطلاعات  شخصی نفوذ کرده‌اند یا خیر.

حمله سایبری

بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از شهروندان کانادایی اعلام کرده‌اند که از اوایل ماه جاری میلادی اطلاعات بانکی آن‌ها که در ارتباط با آژانس درآمد این کشور بوده‌اند، تغییر کرده‌اند. پرداخت‌های مربوط به مزایای اضطراری کانادا که بسته مالی دولت برای پاسخ به شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود نیز بدون درخواست، برای آن‌ها صادر شده است.

از اوایل سال جاری میلادی و شیوع ویروس کرونا، حملات سایبری در سراسر جهان افزایش پیدا کرده‌اند و علاوه بر کمپانی‌های بزرگ، سازمان‌های مختلف نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند که جدیدترین آن‌ها حمله هکرها به کاربران Tor از طریق سرورهای خروجی مخرب است. یکی از جنجالی‌ترین حملات سایبری اخیر، حمله به توییتر و حساب افراد شناخته شده مانند باراک اوباما و ایلان ماسک است.

هدف هکرها از این حمله، کلاهبرداری بیت کوین بود که البته نتوانستند به صورت کامل به چنین هدفی دست پیدا کنند و صرافی‌ها مانع از انتقال بخش بالایی ارز دیجیتال به حساب این افراد شدند. یک نوجوان ۱۷ ساله متهم به برنامه‌ریزی بزرگترین حمله هکری در تاریخ توییتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    مثل تو فیلمها هکرها دارند همه چیز را میبرند .

    • نیما
      نیما | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

      خیلی جالبه?

مطالب پیشنهادی