ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در سال تحصیلی جدید هزینه اینترنت برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد برای سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی (آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده و همچنین ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد برای سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی (آموزش حضوری، مجازی، تلویزیون و بسته‌های آموزشی) در نظر گرفته شده و همچنین ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت. به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد اینترنت شبکه شاد را در قالب بسته‌هایی ارزان‌تر به مخاطبین عرضه کند و خبری از رایگان شدن این شبکه نخواهد بود.

تا چند هفته دیگر سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و با اینکه هنوز به طور دقیق و شفاف مشخص نشده که مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد یا خیر اما به نظر می‌رسد برنامه‌های آنلاین این مراکز آموزشی در کنار حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان تداوم خواهد داشت. از همین رو دغدغه اینترنت دانشجویان و دانش آموزان بار دیگر پررنگ‌تر شده و در همین راستا دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرده که بسته‌های مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از اسفند ۹۸ و طولانی شدن بازه زمانی تعطیلی، مسئولان به فکر افتادند که برای جبران عقب‌افتادگی تحصیلی و ادامه تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، از آموزش مجازی یا همان غیرحضوری استفاده کنند. این بستر آموزشی در نیمه اول سال جدید برای مدارس تحت نام شبکه شاد راه‌اندازی شد و دانشگاه‌ها نیز هر یک از بسترهای گوناگون به تدریس دانشجویان پرداختند.

اپلیکیشن شاد

پیش از این گفته شده است سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان‌ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیش بینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می‌کند و در حال حاضر با توجه به قرمز و زرد بودن بسیاری از استان‌های کشورمان، پیش بینی می‌شود که آموزش مجازی کماکان ادامه داشته باشد.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامانه شاد، بر تخصیص پهنای باند مناسب و ایجاد شرایط ویژه تعرفه مصرفی برای فعالیت دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در شبکه شاد (شبکه دانش آموزشی کشور) تاکید کرد و گفت: «با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مربوطه ترافیک مناسب برای شبکه شاد در سال تحصیلی جدید و تخصیص شرایط ویژه تعرفه‌ای برای کاربران آن اختصاص خواهد یافت.»

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی فضای آموزشی کشور در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: «شبکه آموزشی دانش‌آموزی در کشور باید روی سکوی (پلتفرم) مناسب با کارآمدی و امنیت بالا برای فعالیت دائمی و تداوم سیستم آموزشی ترکیبی ایجاد شود که البته این سکو جایگزین آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه مدل نظام آموزشی تکمیلی در کشور است.»

پیش از این معاون وزیر ارتباطات «ستار هاشمی» نیز در گفتگویی با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود در سه ماهه اول سال ۹۹، رایگان سازی تعرفه ترافیک برای بیش از ۱۸۸۰ سامانه اعلام شده از سوی وزارت علوم (مربوط به ۸۵۰ مرکز دانشگاهی) صورت پذیرفت و این طرح تا پایان تیرماه ادامه داشت و وزارت ارتباطات امکان ادامه این طرح را به صورت حساب کردن هزینه اینترنت به صورت تعرفه ترجیحی (تعرفه کمتر از حد معمول) در سال جدید پیش بینی کرده است.

با توجه به صحبت‌های رد و بدل شده به نظر می‌رسد که ترافیک شبکه شاد برخلاف فصل امتحانات قرار نیست در سال تحصیلی جدید کاملا رایگان باشد اما قرار است که هزینه اینترنت برای شبکه شاد ارزان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    آره دیگه گویا دولت و هیچکس زورشون به اوپراتورها نمیرسه ، و نمیخوام ذره ای از درآمد هاشون کم بشه، و دولت هم حاضره پول توی هر چیزی هدر بده ولی حاضر نیست هزینه کنه واسه این کار، بزار میلیارد میلیارد بده به خودرو سازها که خدای نکرده ناراحت نشن

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    همه به سمت پیشرفتن ما کاملا برعکس

  • محمدعلی نوغانی
    محمدعلی نوغانی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    اگه رایگان بود جای تعجب داشت??

  • ARIAN
    ARIAN | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    به نظرم خانواده ها خودشون به بچه هاشون فقط ریاضی و علوم رو درس بدن کافیه بقیه درس ها به هیچ دردی نمیخورن خود بچه اگه خواست از روی کتاب بقیه درس های چرت و پرت رو بخونشون اونم فقط برای اطلاعات عمومیش

  • ali
    ali | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    عمرا ملا جماعت فکر مردم باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی