ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

غرامت 2.8 میلیارد دلاری مرسدس بنز به سازمان‌ها و شاکیان آمریکایی پرونده دیزل گیت

کمپانی مادر مرسدس بنز یعنی دایملر، به پرداخت غرامت 2.8 میلیارد دلاری رضایت داد. دلیل این غرامت که باید بابت خسارت‌های عمومی و ضررهای زیست محیطی پرداخت شود، عدم کنترل صحیح آلایندگی حدود 250 هزار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

کمپانی مادر مرسدس بنز یعنی دایملر، به پرداخت غرامت 2.8 میلیارد دلاری رضایت داد. دلیل این غرامت که باید بابت خسارت‌های عمومی و ضررهای زیست محیطی پرداخت شود، عدم کنترل صحیح آلایندگی حدود 250 هزار خودروی دیزلی به فروش رسیده در ایالات متحده اعلام شده است.

با پرداخت این مبلغ هنگفت، پرونده‌هایی که نهادهایی همانند آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، هیئت منابع هوای کالیفرنیا (CARB)، وزارت دادگستری آمریکا، اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده و همچنین گروهی از شاکیان به جریان انداخته بودند، بسته خواهند شد.

دایملر

غرامت 2.8 میلیارد دلاری خودروساز آلمانی شامل سه بخش می‌شود. بر اساس پیش‎‌بینی‌ها 1.5 میلیارد دلار از این رقم مربوط به حل و فصل کردن شکایت سازمان‌های دولتی است؛ جلب رضایت شاکیان شکایت جمعی هم حدود 700 میلیون دلار آب می‌خورد. رقم باقی‌مانده هم صرف هزینه‌های رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد.

آنطور که رویترز گزارش کرده، میزان دقیق غرامت‌ها تا میانه‌های سپتامبر و تا زمانی که دایملر رضایت همه سازمان‌ها و آژانس‌ها را جلب کند، مشخص خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا دایملر در مدل‌های دیزلی فروخته شده در ایالات متحده باید تغییراتی را اعمال کند یا خیر.

پس از رسوایی معروف فولکس واگن در سال 2015 که از آن با نام دیزلگیت (Dieselgate) یاد می‌شود، آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در ارزیابی خودروهای دیزلی حساسیت و جدیت بیشتری به خرج می‌دهد. این امر سبب شده که مرسدس بنز برنامه‌های خود برای عرضه مدل C300d 4Matic در ایالات متحده را لغو کند؛ همچنین این شرکت دیگر قصد ندارد به دنبال کسب مجوز فروش محصولات دیزلی خود در آمریکا برود.

دایملر در اروپا نیز حال و روز چندان خوشی نداشته و با رسوایی‌های بزرگی روبرو شده است. در سال 2018 پس از آنکه سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان 5 متد نرم‌افزاری را جهت دور زدن استانداردها کشف کرد، دایملر مجبور شد برای 774 هزار دستگاه از خودروهای دیزلی خود در اروپا فراخوان صادر کند.

شایان ذکر است دایملر بر توسعه پیشرانه‌های الکتریکی تمرکز کرده و در حال فاصله گرفتن از موتورهای درون‌سوز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • picolo
    picolo | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    مثل خودرو سازهای ما هستند . از ما یاد گرفتن این همه مشتری مداری رو . پس چی . . . ? والاااااااااا

مطالب پیشنهادی