ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت کنترل لمسی را به لپ‌تاپ‌های غیرلمسی می‌آورد

در جدیدترین پتنت ثبت شده، مایکروسافت می‌خواهد قابلیت کنترل لمسی صفحه نمایش را به لپ‌تاپ‌هایی بیاورد که از نمایشگری لمسی برخوردار نیستند. این اقدام در واقع کاربردی جدید از اپلیکیشن «Your App» ویندوز خواهد بود ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۳

در جدیدترین پتنت ثبت شده، مایکروسافت می‌خواهد قابلیت کنترل لمسی صفحه نمایش را به لپ‌تاپ‌هایی بیاورد که از نمایشگری لمسی برخوردار نیستند.

این اقدام در واقع کاربردی جدید از اپلیکیشن «Your App» ویندوز خواهد بود که اپلیکیشن‌های اندرویدی را به کامپیوتر استریم می‌کند. در واقع مایکروسافت می‌خواهد کاری کند کاربران بتوانند از اپلیکیشن‌هایی که صرفا برای صفحات لمسی طراحی شده‌اند و به خوبی با کیبورد و ماوس سازگار نیستند، به سادگی استفاده کنند.

طبق توضیحات این پتنت که در ژانویه ۲۰۲۰ به ثبت رسیده، «از یک ورودی ثانویه به عنوان شبیه‌ساز کنترل‌های لمسی استفاده خواهد شد»، به این ترتیب که ترک‌پد موجود روی لپ‌تاپ‌ها در واقع حکم صفحه لمسی را بازی خواهد کرد. یعنی همان گونه که کاربر انگشتش را روی ترک‌پد جابجا می‌کند، لمس روی صفحه اپلیکیشن اندرویدی شبیه‌سازی می‌شود.

بدون شک صفحه ترک‌پد خیلی کوچکتر از نمایشگر است و برای همین منظور مایکروسافت رابط کاربری به خصوصی تدارک خواهد دید که روی صفحه نمایش می‌توان آن را به هر نقطه از اپلیکیشن جابجا کرد و سپس با استفاده از ترک‌پد محتویاتش را لمس کرد. برای جابجا کردن این صفحه کافی است از دو انگشت روی ترک‌پد استفاده شود، در حالی که استفاده از یک انگشت لمس آن را شبیه‌سازی کرده و می‌توان به عنوان مثال نقاشی کرد یا امضا زد.

مثل هر پتنت دیگری ممکن است ثبت اختراع مایکروسافت هرگز روشنایی روز را نبیند، اما اگر بتواند به خوبی اجرایی شده و عملکرد مناسبی داشته باشد، احتمالا کاربرد نرم افزار Your Phone را دوچندان خواهد کرد. توضیحات کامل این پتنت را می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

    ایول
    قطعا در اینده گجتش هم میاد اندازه ال سی دی گوشی

مطالب پیشنهادی