ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ۲۷ درصدی فروش نوت بوک در فصل دوم ۲۰۲۰؛ سلطه لنوو و اچ‌پی بر بازار

بر اساس آمارهای یک شرکت تحقیقاتی فروش نوت بوک در سه ماه دوم سال جاری میلادی با ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل روبرو شده است. شرکت Strategy Analytics با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

بر اساس آمارهای یک شرکت تحقیقاتی فروش نوت بوک در سه ماه دوم سال جاری میلادی با ۲۷ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل روبرو شده است.

شرکت Strategy Analytics با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد مصرف کنندگان، شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی به خاطر دنیاگیری ویروس کرونا در مجموع ۵۴.۲ میلیون نوت بوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ خریداری کرده‌اند.

«Eric Smith»، یکی از تحلیلگران Strategy Analytics می‌گوید: «غافلگیر کننده ترین نکته در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تقاضای بالا برای نوت بوک‌ها بوده و مصرف کنندگان با وجود رکود اقتصادی ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا برای دورکاری، تحصیل و بازی نوت بوک خریده‌اند. بازی کردن یکی از بهترین راه حل‌ها برای مبارزه با تنهایی بوده و تقاضا برای خرید کروم بوک‌ها از سوی مدارس و دیگر مراکز آموزشی بالا بوده است.»

به گفته Strategy Analytics بزرگ ترین بازیگران بازار نوت بوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ لنوو و HP بوده‌اند. لنوو ۱۳.۶ میلیون نوت بوک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی فروخت و فروش محصولاتش ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد. HP نیز ۱۳.۴ میلیون نوت بوک در بازه یاد شده فروخت و آمار فروش محصولاتش ۴۲ درصد افزایش یافت. لنوو و HP به ترتیب ۲۵ و ۲۴.۸ درصد از بازار نوت بوک را در این بازه در اختیار گرفتند.

Dell با فروش ۸.۴ میلیون نوت بوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، سومین فروشنده بزرگ نوت بوک در این بازه گرفته است. اپل و ایسر با فروش ۴.۶ و ۳.۶ میلیون نوت بوک در مدت زمان مورد بحث به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

شرکت Strategy Analytics می‌گوید افزایش تقاضا برای نوت بوک‌ها در فصل دوم ۲۰۲۰ ممکن است در طولانی مدت ادامه نداشته باشد و صرفاً به خاطر دنیاگیری ویروس کرونا و یا شروع سال تحصیلی جدید باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی