ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Battle Legion؛ دو ارتش، روبه‌روی هم

بازی‌های استراتژی گوشی را می‌شود به سه دسته تقسیم کرد؛ دسته اول (Clash of Kings یا ارباب حلقه‌ها) آن‌هایی هستند که به سبک عناوین تحت وبِ قدیمی کنترل مبارزات را به بازیکن نمی‌دهند. دسته دوم (Clash ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

بازی‌های استراتژی گوشی را می‌شود به سه دسته تقسیم کرد؛ دسته اول (Clash of Kings یا ارباب حلقه‌ها) آن‌هایی هستند که به سبک عناوین تحت وبِ قدیمی کنترل مبارزات را به بازیکن نمی‌دهند.

دسته دوم (Clash of Clans) را می‌توانیم بازی‌هایی بنامیم که تنها تشخیصِ مسیر حرکت نیروها را به بازیکن می‌سپارند و در نهایت دسته سوم (Dawn of Titans) که مشابه استراژی‌های کامپیوتری این اجازه را به مخاطب می‌دهند تا حتی در نبرد هم ارتشش را کنترل کند.

برای کسانی که حوصله پیچیدگی‌ بازی‌های استراتژی را ندارند دو دسته اول کاملا مناسب هستند و Battle Legion به عنوان گزینه‌ای جدید بین بازی‌های این دو دسته، می‌تواند عناصر اعتیادآور این سبک را به شکلی ساده‌تر برای بازیکن فراهم کند.

Battle Legion

هسته اصلی گیم پلی Battle Legion پیرامون دوئل نیروها می‌چرخد و بازیکن‌ها می‌توانند تا سقف صد نفر ارتش خودشان را تشکیل داده و به جنگ با حریف بروند.

در این میان مخاطب دو نقش دارد؛ اول از همه اینکه از بین سربازان مختلفی که در اختیار دارد و البته در ادامه و با پیشروی آزاد می‌کند، آن‌هایی که می‌خواهد را انتخاب کرده و به جنگ برود.

یکی از جذابیت‌های بازی‌های استراتژی، تنوع نیروها و نقاط ضعف و مثبتی است که آن‌ها دارند و Battle Legion به‌خاطر کتابخانه نسبتا بزرگ سربازانش تا حدی توانسته به این جذابیت برسد.

در اینجا نمی‌توانید هر نیرویی که خواستید را به جنگ بفرستید و انتظار پیروزی داشته باشید. البته Battle Legion چون می‌خواسته یک تجربه ساده‌تر ارائه بدهد، تاکتیک انتخاب نیروها را آن‌قدرها عمیق در نظر گرفته نشده است.

اما همین هم برای اینکه بازی خیلی زود یکنواخت نشود کفایت می‌کند. جدا از اینکه این تنوع نیروها و ویژگی‌های هر کدام‌شان باعث شده تا مخاطب کنجکاوتر به بازی ادامه بدهد تا ببیند که نیروهای جدیدتر چه تاثیری روی نبردها می‌گذارند.

این از نقش اول، دومین وظیفه بازیکن چیست؟ چینش سربازان. از بین دسته‌های استراتژی که در مقدمه نام بردم، Battle Legion در واقع جزو دسته دوم قرار دارد.

زمینی که نبردهای بازی در آن جریان دارد، به دو قسمت تقسیم شده و بازیکن در بخش خودش هر طور که بخواهد می‌تواند نیروها را بچیند. به‌خاطر همان نقطه ضعف و مثبتی که نیروها دارند و بالاتر اشاره شد، باید فکر شده به سراغ جاگذاری سربازان بروید.

در نهایت باید گفت Battle Legion سعی کرده جذابیت‌های سبک استراتژی را به شکلی ساده به تصویر بکشد. اگر خواهان بازی پیچیده‌تری هستید، دور Battle Legion را خط بکشید ولی برای طرفداران تجربه‌های آسان‌تر بازی می‌تواند اثری سرگرم‌کننده باشد.

Battle Legion - Mass Battler

Battle Legion - Mass Battler

سازنده: Traplight قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 244.4 / 344 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی