ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول نیز بسته‌های اینترنت خود را به اپلیکیشن «همراه من» برگرداند

ظهر امروز همراه اول هم بسته‌های اینترنت که در هفته‌های گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده بودند را به اپلیکیشن همراه من برگرداند. شب گذشته رییس سازمان رگولاتوری در توییتی خبر از بازگشت بسته‌های محبوب و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۳

ظهر امروز همراه اول هم بسته‌های اینترنت که در هفته‌های گذشته حواشی زیادی ایجاد کرده بودند را به اپلیکیشن همراه من برگرداند.

شب گذشته رییس سازمان رگولاتوری در توییتی خبر از بازگشت بسته‌های محبوب و بلند مدت دو اپراتور برتر کشور داد؛ بسته‌هایی که چندین هفته از حذف شدن آنها در اپلیکیشن‌های این دو اپراتور می‌گذشت. در تمام این مدت، بسته‌های حذف شده از طریق وبگاه‌های رسمی فروش بسته‌های اینترنتی دو اپراتور در دسترس مشترکین بودند. بازگشت این بسته‌ها به اپلیکیشن‌های دو اپراتور از شب گذشته شروع شد و در وهله اول ایرانسل بسته‌های خود را بازگرداند و حالا نوبت به همراه اول رسیده است.

همراه اول که به دلیل حضور در بازار بورس، پیش‌تر به طور علنی‌تری با تصمیمات سازمان رگولاتوری مخالفت کرده بود و طی نامه‌هایی اقدامات رگولاتوری از جمله تعیین جریمه در برابر حذف شدن بسته‌ها را فاقد وجاهت خوانده بود و بارها تاکید کرده بود که اقدام آنها هیچ قانونی را نقض نکرده است، حالا بسیاری از بسته‌هایی که در وب‌سایتش قرار داشتند را به اپلیکیشن همراه من آورده است. این بسته‌ها شامل بسته‌های دو ماهه تا یکساله هستند و در ظرفیت‌های گوناگونی به مشترکین عرضه می‌شوند.

مانند ایرانسل، همراه اول نیز از امروز تغییراتی در قیمت بسته‌های خود داده و هر دو اپراتور نرخ بعضی بسته‌ها را حدود ۱۰ درصد افزایش داده‌اند. البته در زمان انتشار این گزارش، می‌بینیم که همراه اول افزایش قیمت‌ها را هنوز در وبسایت خود درج نکرده است. در واقع باید گفت تعداد قابل توجهی از بسته‌های همراه اولی که دوباره رنگ اپلیکیشن «همراه من» را به خود دیده‌اند و در این بستر قابل فروش هستند حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

به عنوان مثال بسته دو ماهه ۱۲ گیگابایتی که در زمان انتشار این خبر در وبسایت همراه اول با قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود، حالا در اپلیکیشن هم قرار دارد اما نرخ آن به ۴۶ هزار تومان است. در مثالی دیگر بسته دو ماهه ۱۸ گیگابایتی نیز که پیش‌تر تنها در وبسایت با قیمت ۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسید حالا با قیمت جدید ۶۲ هزار تومان در اپلیکیشن عرضه می‌شود. بسته‌های ماهانه نیز همین رویه را دارند و به عنوان مثال بسته ماهانه ۴ گیگابایت در اپلیکیشن ۲۱۳۰۰ تومان قیمت دارد و از وبسایت با رقم ۱۸۴۰۰ هزار تومان قابل خریداری است.

ایرانسل این افزایش قیمت را در وبسایت خود نیز درج کرده و همراه اول تا این لحظه قیمت‌های بسته‌های خود را در وبسایت بر منوال سابق نگه داشته است. بعید نیست این افزایش قیمت با هماهنگی رگولاتوری انجام شده باشد، هرچند رییس رگولاتوری هم برخلاف وعده‌اش درباره مصاحبه با رسانه‌ها و ارائه توضیحات بیشتر، فعلا سکوت کرده است.

اما از سوی دیگر «محمود واعظی»، مسئول دفتر رئیس جمهوری نیز در یک توییت، بازگشت بسته‌های اینترنتی حذف شده را «اقدامی مثبت» ارزیابی کرد. او در این توییت از هشتگ «حق‌الناس» استفاده کرد که معمولا از سوی «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین او به کار برده می‌شود.

ذکر این نکته الزامیست که ماجرای قیمت بسته‌های اینترنت موبایل در ایران کلاف پیچیده‌ای دارد، واقعیت این است که سقف قیمت برای هر گیگابایت اینترنت موبایل در سیم‌کارت‌های دائمی حدود ۴۰ هزار تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری حدود ۶۰ هزار تومان است و اپراتورها هم اعلام کرده بودند که هزینه‌های آن‌ها افزایش داشته است، اما بر اساس مصوبه رگولاتوری، اپراتورها برای تغییر قیمت و بسته‌ها نیاز به دریافت تایید از خود رگولاتوری دارند. در ماجرای اخیر هم اگرچه تغییرات قیمتی حتی به قیمت واقعی نزدیک هم نشده بود، اما وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که این تغییرات بدون هماهنگی‌اش انجام شده‌اند. می‌توانید در اینباره در این مطلب بیشتر بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • AliKratos
    AliKratos | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    باز از قبل گرونتره که ،?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی