ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تلاش نافرجام دولت ژاپن برای جدایی نیسان از رنو و ادغام با هوندا

کمپانی نیسان به دلیل چالش‌های مدیریتی از یک سو و بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شرایط برای نیسان به قدری وخیم شده که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

کمپانی نیسان به دلیل چالش‌های مدیریتی از یک سو و بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. شرایط برای نیسان به قدری وخیم شده که این خودروساز خوشنام ژاپنی تصمیم گرفته شمار زیادی از کارکنان خود را تعدیل نموده و به تولید برخی مدل‌ها در آینده نزدیک پایان دهد.

بر اساس گزارش یکی از نشریات ژاپنی، مقامات سیاسی این کشور سال گذشته قصد داشته‌اند زمینه‌های ادغام نیسان و هوندا را فراهم کنند. به گفته برخی منابع، مشاوران نخست وزیر ژاپن یعنی آقای شینزو آبه از جمله افرادی هستند که گام‌هایی را در این راستا برداشته‌اند.

آنطور که در این گزارش آمده، مقامات سیاسی ژاپن پس از دستگیری کارلوس گون نسبت به آینده روابط نیسان و رنو با نگرانی‌هایی روبرو بوده‌اند، چرا که به اعتقاد آنها در صورت از بین رفتن ائتلاف این دو، نیسان با خطرات جدی‌تر روبرو می‌شد.

ایده دولت ژاپن برای ادغام دو خودروساز بزرگ این کشور در نطفه خفه شده و نوبت به بررسی جزئیات در هیئت مدیره هیچ یک از شرکت‌ها نرسیده است. در آن مقطع ظاهرا مقامات هوندا با ساختار مالی نیسان و نحوه روابط آن با شرکت رنو مخالفت‌هایی داشته‌اند؛ در مقابل مدیران نیسان هم ترجیح داده‌اند که به اتحاد موجود با طرف فرانسوی پایبند باقی بمانند.

شاید بدانید که در ماه می 2020 سه برند رنو، نیسان و میتسوبیشی از طرح تجاری جدیدی پرده‌برداری کردند. طبق این طرح، هر کدام از برندهای مذکور بر منطقه‌ای خاص تمرکز نموده و محصولات خود را با در نظر گرفتن اولویت‌های مشتریان آن منطقه توسعه خواهند داد.

چین، آمریکای شمالی و ژاپن مناطقی هستند که برند نیسان بر آنها تمرکز خواهد کرد. این کمپانی بر اساس یک استراتژی چهار ساله در ساختارها و فعالیت‌های تجاری خود بازنگری می‌کند. کاهش 20 درصدی ظرفیت تولید، کاهش تعداد محصولات از 69 به 55 مدل و معرفی 12 نسخه یا مدل جدید در 18 ماه آینده از مهم‌ترین بندهای این استراتژی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    دنیای اتوموبیل بنزینی به آخر رسیده

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    این خودرو سازها دارن به گروه‌آموزشی‌جوکار میرن

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    همه خودروسازان قوی دنیا دارن به گاج میرن و همچنان ایرانخودرو و سایپا در صدر هستن?

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

      پس با این تفاسیر ایران‌خودرو و سایپا به مدرسان شریف رفته اند ??

مطالب پیشنهادی