ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی مدیاتک از Dimensity 800U؛ چیپست 5G جدید برای میان‌رده‌ها

کمپانی مدیاتک از نسل جدید چیپست‌های مجهز به فناوری ارتباطی 5G با نام Dimensity 800U پرده برداشت که بازار موبایل‌های هوشمند میان رده و پرچمداران اقتصادی را هدف قرار خواهد داد. این چیپست از حالت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

کمپانی مدیاتک از نسل جدید چیپست‌های مجهز به فناوری ارتباطی 5G با نام Dimensity 800U پرده برداشت که بازار موبایل‌های هوشمند میان رده و پرچمداران اقتصادی را هدف قرار خواهد داد. این چیپست از حالت Dual Standby 5G برای گوشی‌های دو سیم کارت همزمان نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک به تولید چیپست‌های مبتنی بر فناوری مخابراتی 5G ادامه می‌دهد و به همین ترتیب با عضو جدیدی از خانواده سری ۸۰۰ چیپ‌های Dimensity آشنا می‌شویم. در همین رابطه «ینچی لی» مدیر واحد تجارت ارتباطات بی‌سیم مدیاتک توضیح می‌دهد: «مدیاتک همواره روی ارتقای تجربه کاربران تمرکز داشته و خواسته برترین تکنولوژی‌های نیمه‌هادی را برای تمام مصارف از جمله استریم، گیمینگ و عکسبرداری ارائه کند. Dimensity 800U نسل آینده فناوری‌های چیپست‌های این سری است که نسخه پیشرفته 5G، توانایی عکسبرداری و تکنولوژی‌های مرتبط با مالتی‌مدیا را به موبایل‌های قدرتمند آورده و تجربه بی‌نظیری از 5G را فراهم می‌کند».

یکی از قابلیت‌های جالب چیپ جدید مدیاتک، امکان پشتیبانی از نمایشگرهای رزولوشن +FHD با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و همچنین نمایش محتوای +HDR10 است. به همین ترتیب می‌توان گوشی‌های هوشمند میان رده زیادی را به نمایشگرهای حرفه‌ای مجهز کرد. این چیپست با دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز، شش هسته Cortex A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی ARM Mali-G57 همراه است. همچنین با رم‌های سری LPDDR4X و حافظه‌های داخلی مبتنی بر UFS 2.2 نیز سازگاری دارد.

علاوه بر این چیپست مورد بحث از سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی و ترکیبی چهارگانه از دوربین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر ارتباطی هم Dimensity 800U می‌تواند به طور همزمان دو سیم کارت 5G را به صورت فعال همزمان (Dual Standby) نگه دارد و فناوری‌هایی از جمله sub-6Ghz و Voice over New Radio را نیز شامل می‌شود.

همان گونه که گفته شد، چیپست مدیاتک Dimensity 800U برای هدف قرار دادن بازار تلفن‌های هوشمند میان رده یا پرچمداران اقتصادی طراحی شده است. اگرچه هنوز بسیاری از مناطق جهان فاقد پوشش تکنولوژی 5G هستند، اما در هر صورت این موضوع باعث پیشرفت سریعتر فناوری‌های ارتباطی شده و البته جدیدترین تکنولوژی‌ها را در در دسترس جمعیت بسیار زیادتری از کاربران جهان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    ?

  • SejiL
    SejiL | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    تست

مطالب پیشنهادی