ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت‌بوک D15
تکنولوژی

شانس هواوی برای تامین چیپست کمتر شد؛ تحریم ۳۸ شرکت وابسته به غول چینی

اخیرا وزارت بازرگانی آمریکا ۳۸ شرکت وابسته به هواوی را وارد لیست سیاه کرده و توسط قانونی جدید، این کمپانی را مجبور به دریافت مجوز برای خرید چیپ می‌کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا قصد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۸

اخیرا وزارت بازرگانی آمریکا ۳۸ شرکت وابسته به هواوی را وارد لیست سیاه کرده و توسط قانونی جدید، این کمپانی را مجبور به دریافت مجوز برای خرید چیپ می‌کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا قصد دارد مانع از دسترسی هواوی به چیپ‌های موردنیازش شود و این کمپانی چینی اگر قصد خرید قطعات نیمه‌هادی از کمپانی‌های آمریکایی یا خارجی که در ساخت محصولات خود از نرم افزار یا فناوری آمریکایی استفاده می‌کنند را داشته باشد، باید از این کشور مجوز دریافت کند.

دولت ترامپ ۳۸ شرکت وابسته به هواوی در ۲۱ کشور را نیز به لیست سیاه خود اضافه کرده که در مجموع تعداد شرکت‌‌های وابسته به این کمپانی چینی که از اواسط سال گذشته میلادی به این لیست اضافه شده‌اند را به ۱۵۲ مورد می‌رساند.

وزیر بازرگانی آمریکا، «ویلبر راس» به این موضوع اشاره کرده که قانون جدید به صراحت بیان می‌کند که استفاده هواوی از هرگونه نرم افزار یا تجهیزات ساخت آمریکایی ممنوع است و این کمپانی باید مجوز دریافت کند.

ویلبر راس اعلام کرد:

«از آنجایی که ما دسترسی به فناوری‌های آمریکایی را محدود کردیم، هواوی و شرکت‌های وابسته آن با همکاری کمپانی‌های شخص ثالث به دنبال دور زدن این محدودیت و تضعیف امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بودند. این اقدام چند جانبه نشانگر تعهد مداوم ما در جلوگیری از توانایی این شرکت چینی در انجام چنین کاری است.»

هواوی

وزیر امور خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» در توییتی اعلام کرده:

«این قانون با محدود کردن دسترسی هواوی به فناوری‌های آمریکایی و توانایی‌های آن در ایجاد خطر برای یکپارچگی شبکه‌های جهانی و اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکا، به این کمپانی و حزب کمونیست چین ضربه می‌زند.»

تنش میان دولت پکن و واشنگتن در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و بیشترین ضرر متوجه شرکت‌هایی مانند هواوی شده است. این شرکت علاوه بر عدم امکان دسترسی به سرویس‌های گوگل در محصولات جدید خود، احتمالا نمی‌تواند برای محصولات قدیمی خود نیز بروزرسانی منتشر کند چرا که اخیرا مجوز موقت آن منقضی شده است.

با افزایش فشارها، هواوی در تولید و تامین چیپ‌های خود با مشکل مواجه شده و احتمالا تولید تراشه‌های پرچمدار کرین را متوقف خواهد کرد. با توجه به عدم امکان تهیه پردازنده از شرکت TSMC، گزارش‌ها به تلاش کوالکام برای فروش چیپ به این غول فناوری چینی خبر داده بودند که شاید اقدام جدید دولت ترامپ مانع از انجام چنین معامله‌ای شود. در حال حاضر هواوی واکنشی نسبت به این قانون نشان نداده است.

مقامات وزارت بازرگانی آمریکا درباره این موضوع که شرکتی درخواست دریافت مجوز کرده یا اینکه مجوزی از سوی آن صادر شده، اظهارنظری نکردند. انجمن صنعت نیمه‌هادی نسبت به این محدودیت جدید واکنش نشان داده و گفته چنین اقدامی، اختلال قابل توجهی در صنعت نیمه‌هادی آمریکا ایجاد می‌کند. علاوه بر این موضوع، این انجمن از اقدام ناگهانی دولت ترامپ ابراز نگرانی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    دمشون گرم مطمئن باشید حریم شخصی در این گوشیها زیر پا گذاشته میشه وگرنه آمریکا یا هر کشور دیگری مشکلی با یک برند خاص نداره همین شیائومی یا وان پلاس، اوپو،.. چرا اینها تحریم نمیشن؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی