ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«موکش امبانی» ثروتمندترین مرد آسیا در حال تدارک برای رقابت با آمازون است

«موکش امبانی» ثروتمندترین مرد آسیا که طی چند ماه گذشته و در جریان پاندمی ویروس کرونا بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه جمع کرده، می‌خواهد مجموعه‌ای از شرکت‌های فروش آنلاین را خریداری کند. این میلیاردر ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

«موکش امبانی» ثروتمندترین مرد آسیا که طی چند ماه گذشته و در جریان پاندمی ویروس کرونا بیشتر از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه جمع کرده، می‌خواهد مجموعه‌ای از شرکت‌های فروش آنلاین را خریداری کند. این میلیاردر هندی قصد دارد با گسترش پلتفرم‌های تجارت الکترونیکش، به رقابت مستقیم با آمازون بپردازد.

طبق گزارش‌هایی که از سوی منابع نزدیک به دست بلومبرگ رسیده، امبانی در قالب کمپانی‌های مختلفی که در اختیار دارد مشغول مذاکره برای خرید کل یا بخشی از سهام شرکت‌های خرده فروشی هندی است که هر کدام از آنها به نوعی در زمینه‌های تجاری (مانند فروش مبلمان یا تولید لباس و ارسال دارو) نقش دارند. اگرچه هیچ اطمینانی مبنی بر موفقیت درخواست خرید وجود ندارد، اما گفته می‌شود امبانی از رویکرد تازه‌اش اطمینان خاطر دارد.

این ثروتمند ۶۳ ساله در تلاش است جایگاه خودش را در بازار خرده فروشی هندوستان مستحکم کند تا با حضور غول‌های جهانی مانند آمازون، از چرخه رقابت خارج نشود و حتی بتواند بخش عمده‌ای از مخاطبان را به سمت خودش جذب کند. تجارت او ماه پیش از برنامه‌های سرمایه‌گذاری عمده در کمپانی Reliance Retail خبر داد، که درست چند روز پس از فروش ۳۳ درصد از سهام Jio Platforms اتفاق افتاده. مالک Jio امبانی است و گوگل و فیسبوک نیز از سهامداران آن هستند.

گفته می‌شود Reliance می‌خواهد حدود ۱۶۰ میلیون دلار برای خرید «Zimave» (تولیدکننده لباس)، حدود ۳۰ میلیون دلار برای خرید بخشی از «Urban Ladder» (فروشگاه آنلاین مبلمان) و بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار برای تصاحب «Netmeds» (سرویس ارسال دارو) در هند پرداخت کند. «Milkbasket» (سرویس ارسال شیر) هم دیگر هدف این کمپانی است که البته مبلغ احتمالی خریداری آن معلوم نشده.

اواخر سال پیش میلادی امبانی رسما اعلام کرد خرده فروشی آنلاینش یعنی «JioMart» از آن لحظه به ۲۰۰ شهر در سراسر کشور هند خدمات‌رسانی می‌کند. هدف جدید او برای تملک شرکت‌های بیشتر و رقابت با آمازون، به خاطر شیوع ویروس کرونا و لطمه به درآمد خرده فروشی و سرویس‌های ارسال کالای او شکل گرفته و از طرفی مردم اخیرا بیشتر به خرید آنلاین روی آورده‌اند.

مدتی پیش آمازون حدود ۵.۵ میلیارد دلار در کشور هند سرمایه‌گذاری کرد و کمپانی امریکایی والمارت هم در سوی دیگر حدود ۱۶ میلیارد دلار سرمایه را به خرده فروشی فلیپ‌کارت تزریق نمود. به همین ترتیب امبانی واکنش نشان داده و می‌خواهد وارد جنگی بین خرده‌فروشی‌های فعال در هند شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فراز
    فراز | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    هیچ تضمینی وجود نداره شخص یا کمپانی مطرحی که در تمام دنیا موفق بوده باشه در ایران هم موفق باشه چون در ایران هیچ قانونی نمیتونه جلوی یکسری نهادهای خاص رو برای انجام کارهای قانونی یا فراقانونی بگیره و درصورت تثبیت اشتباهشون هم کسی حق یا حتی توان بازخواستشون رو نداره، به این موارد تصمیمات خلق الساعه مسئولین روهم اضافه کنید که ممکنه با یه تصمیم بدون فکر مثل تصمیمی که برای قطع اینترنت بدون هیچ اطلاع رسانی قبلی و بعدی تا زمان دلخواه گرفتن کل سرمایتون پودر بشه، ایضا تحریم‌هایی که باعث شده جابجا کردن مبالغ اندک ارزی هم بسیار مشکل و پرریسک باشه، در این شرایط کدام شرکت مطرح بین المللی حاضره در همچین فضای بشدت مسمومی سرمایه گذاری کنه!

  • reza_jj
    reza_jj | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    یکی لطف کنه بهش یک ایمیل بزنه بگه که وقتی کارت تو هند تموم شد یک سر ایران هم بیا

مطالب پیشنهادی