ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اپیک را به حذف برنامه‌ها و محرومیت از ابزارهای توسعه iOS و macOS تهدید کرد

چند روز پیش اپیک گیمز با انتشار بروزرسانی برای فورتنایت امکان خرید V-Bucks بدون نیاز به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد اپل و گوگل را فراهم کرد که نتیجه‌ای جز حذف آن از اپ استور و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

چند روز پیش اپیک گیمز با انتشار بروزرسانی برای فورتنایت امکان خرید V-Bucks بدون نیاز به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد اپل و گوگل را فراهم کرد که نتیجه‌ای جز حذف آن از اپ استور و گوگل پلی نداشت. حالا اپل اقدامات بیشتری را مدنظر قرار داده است.

اپیک گیمز پس از حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور، از این دو غول فناوری آمریکایی شکایت کرد و می‌خواهد بازی دوباره به این فروشگاه‌ها بازگردد یا حداقل اپل فورتنایت را از روی دستگاه‌ها حذف نکند.

بر اساس شکایت اپیک گیمز، اپل دسترسی این کمپانی به ابزارهای موردنیاز توسعه‌دهندگان در سیستم عامل iOS و مک او اس را از تاریخ ۷ شهریور قطع خواهد کرد و این شرکت دیگر عضو «Developer Program» اپل نخواهد بود که ضربه سنگینی به این کمپانی می‌زند. علاوه بر این، اپل تمام حساب‌های توسعه‌دهنده اپیک گیمز را می‌بندد. در شکایت اپیک گیمز نوشته شده:

«اپل به اپیک گیمز اعلام کرده که از تاریخ ۷ شهریور دسترسی آن به تمام ابزارهای موردنیاز جهت ساخت نرم افزار برای پلتفرم‌های اپل شامل موتور آنریل که در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌گیرد را قطع خواهد کرد. این کمپانی نه تنها به راحتی بازی فورتنایت را از فروشگاه خود حذف کرده، بلکه به کل کسب و کار اپیک حمله کرده است.»

اپل همچنین نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS و macOS را زودتر از انتشار در اختیار این کمپانی قرار نخواهد داد. تصمیم اخیر اپل روی توسعه‌دهندگان نیز تاثیر خواهد داشت و با وجود اینکه آنریل موتور فوق العاده محبوبی برای بازی‌های موبایل محسوب نمی‌شود، چندین بازی مانند «Batman: Arkham Origins» توسط آن توسعه پیدا کرده‌اند.

اپل نسبت به گفته اپیک گیمز از خود واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما می‌خواهیم اپیک به عنوان بخشی از Developer Program باقی بماند و همچنین اپ‌های آن درون اپ استور موجود باشند. مشکلی که اپیک برای خود ایجاد کرده، به راحتی قابل رفع است. این شرکت باید یک بروزرسانی برای فورتنایت منتشر کند و قوانینی که برای تمام توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده‌اند را رعایت کند.»

با توجه به چنین اقداماتی، احتمالا تنش‌ها در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند و در صورت قطع دسترسی اپیک گیمز به ابزارها، این کمپانی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    اپل خیلی دندون گرده. باید یه گوشمالی حسابی بهش بده ترامپ
    لارج بودن رو باید از مایکروسافت یاد بگیرن همه

  • Mahyar
    Mahyar | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    فقط کسایی که روی دستگاه های اپل فورتنایت بازی میکنن ضرر میکنن
    اگه خیلی هم معتاد فورتنایت باشن از دستگاه های اپل به دستگاه های شرکتای دیگه میرن

    • noisymind
      noisymind | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

      بالاخره دادگاه باید تعیین تکلیف کنه. این موضوع این روزا خیلی بحث برانگیز شده. از یک طرف 30درصد شاید زیاد باشه ولی فقط برای سال اول هست و یک اپ تازه کار نیاز به یک بستر مناسب برای مطرح شدن داره و نمیتونه از این بستر و امکاناتی که اپل فراهم کرده و الان به ثمر نشسته رایگان استفاده کنه. ضمن اینکه اون اپ اگه کارش بگیره و معروف بشه برای سال بعد فقط باید 15درصد بده.

  • mhb
    mhb | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    برای ما توسعه دهنده ها خیلی ... داره اپلیکیشن رو ما بسازیم بعد 30درصدش بره تو جیب اپل و گوگل یا بازار ، باز تو خارجی هاش همون 30درصده تو ایرانی ها که مالیات رو هم اضافه کنی 60درصد برمی دارن یعنی برنامه هزار تومنی 400 تومنش مال منه، خداییش خنده داره امثال آریا از این ... صفتان حمایت کنه
    آیا اون سی درصد واقعا هزینه میشه یا فقط تو جیب مبارکشون میره

  • آریا
    آریا | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    حقشه پررو شده قانون برای همۀ دولوپرها یکسانه پرداخت درون برنامه‌ای سال اول 30 درصده سال دوم به 15 درصد کاهش پیدا میکنه... بعضی سرویسهای اشتراکی Streaming و... سیستم پرداخت رو از اپ حذف کردن و فقط از طریق سایت خود اشتراک میفروشن بقیۀ هزینه های سایت، سرور ، تبلیغات و ...هم گردن خودشونه

مطالب پیشنهادی