ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قدرت خیره کننده A14X؛ چیپست بعدی اپل عملکردی در حد Core i9 نسل ۹ دارد

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی اطلاعات جالبی از چیپست A14X بایونیک فاش کرده که اگر صحت داشته باشند خبر از عملکردی در حد و اندازه پردازنده Core i9 اینتل می‌دهند. یکی از افشاگران دنیای فناوری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی اطلاعات جالبی از چیپست A14X بایونیک فاش کرده که اگر صحت داشته باشند خبر از عملکردی در حد و اندازه پردازنده Core i9 اینتل می‌دهند.

یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری Luke Miani در توییتر جدول میانگین عملکرد چیپست‌های قبلی سری A با پسوند X را منتشر کرده و با مقایسه آنها با یکدیگر به عملکرد تقریبی چیپست A14X بایونیک دست یافته است.

به گفته افشاگر یاد شده اطلاعات به دست آمده از عملکرد چیپست‌های قبلی نشان می‌دهد که عملکرد A14X بایونیک با پردازنده Core i9-9880H اینتل برابری می‌کند. این پردازنده هشت هسته‌ای در لپ تاپ‌های قدرتمند به کار می‌رود و برای خنک نگه داشتن آن به سیستم کولینگ پیشرفته نیاز است.

با توجه به عملکرد چیپست‌های قبلی سری X مشاهده چنین عملکرد بالایی از A14X دور از انتظار نبود. برای مثال چیپست A12X بایونیک که در آیپد پرو ۲۰۱۸ به کار رفته عملکردی در حد مک بوک پرو ۱۵ اینچی با پردازنده شش هسته‌ای اینتل دارد. بنابراین A14X که قرار است با لیتوگرافی ۵ نانومتری شرکت TSMC ساخته شود به احتمال زیاد از توان پردازشی بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود.

افشاگر یاد شده اضافه می‌کند که چیپست A14 بایونیک که در آیفون ۱۲ به کار خواهد رفت، کمی از A12X بایونیک ضعیف‌تر است. البته شایعه‌ای که قبلاً منتشر شده نشان می‌دهد این موبایل از آیپد پرو نسل قبل سریع تر خواهد بود. علاوه بر این حدوداً یک هفته قبل شایعه‌ای منتشر شد که از قدرت بیشتر تراشه A14 نسبت به اسنپدراگون +۸۶۵ و A13 خبر می‌داد.

همانطور که گفته شد این اطلاعات مؤثق نبوده و برای اطمینان از عملکرد چیپست A14X باید تا انتشار بنچمارک رسمی صبر کرد. ولی با توجه به قدرتی که چیپست A12X داشت، انتظارات از A14X بالا رفته است. بر اساس شایعات مدل 5G و ارتقا یافته آیپد پرو ۲۰۲۰ با چیپست A14X اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی