ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TestFlight به نمونه زیرزمینی اپ استور تبدیل شده؛ دنیای رها از قید و بندهای اپل

تعدادی از توسعه‌دهندگان در حال استفاده از پلتفرم «TestFlight» اپل به عنوان جایگزین اپ استور هستند که محدودیت‌های کمتری دارد و می‌توان توسط آن، برنامه را در اختیار افراد محدودی قرار داد. TestFlight یک ابزار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

تعدادی از توسعه‌دهندگان در حال استفاده از پلتفرم «TestFlight» اپل به عنوان جایگزین اپ استور هستند که محدودیت‌های کمتری دارد و می‌توان توسط آن، برنامه را در اختیار افراد محدودی قرار داد.

TestFlight یک ابزار توسعه‌دهنده برای ایجاد نمونه اولیه اپلیکیشن است که اپل در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. گروه کوچکی از توسعه‌دهندگان از این پلتفرم برای ساخت برنامه‌های خود پیش از انتشار در اپ استور استفاده می‌کنند، با این حال به نظر می‌رسد این افراد چنین کاری را برای عرضه اپ خود در فروشگاه رسمی اپل انجام نمی‌دهند.

بر اساس گزارش پروتکل، بسیاری از توسعه‌دهندگان انتشار برنامه‌ها در پلتفرم TestFlight را به عنوان راهی برای ساخت اپ‌های شخصی و آزمایش توانایی‌های آن‌ها خارج از دستورالعمل‌های سختگیرانه و دقیق اپل درنظر می‌گیرند. تعدادی از برنامه‌های حاضر در این پلتفرم، بسیار ساده هستند و نمی‌توانند در اپ استور منتشر شوند. علاوه بر این، برخی اپ‌ها تعمدا و برای تاکید بر انحصاری بودن سرویس تنها در TestFlight منتشر می‌شوند.

یکی از جذابیت‌های این پلتفرم برای توسعه‌دهندگان، عدم وجود دستورالعمل‌ها است. تنها محدودیت اصلی در TestFlight، امکان استفاده همزمان حداکثر ۱۰ هزار نفر از یک اپ است. غیر از این موضوع، تمام افراد می‌توانند اپ‌های شخصی را از این پلتفرم دانلود کنند.

توسعه‌دهندگان نسبت به گذشته به این اکوسیستم زیرزمینی اپلیکیشن توجه بیشتری می‌کنند. توسعه‌دهنده iOS در شرکت «BitSuites»، «توماس ویت» یک سایت با نام «Departures» راه‌اندازی کرده که اپلکیشن‌های موجود در این پلتفرم را به نمایش می‌گذارد.

با وجود افزایش فعالیت‌ توسعه‌دهندگان، اپل پلتفرم TestFlight را به عنوان جایگزینی برای اپ استور نمی‌بیند و تنها اپ‌ها در آن تنها برای اطمینان از این موضوع که حاوی بدافزار نیستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. به گفته توسعه‌دهندگان، این غول فناوری آمریکایی پس از تایید نسخه اولیه برنامه، توجه چندانی به نسخه‌های بعدی آن ندارد.

توسعه‌دهندگانی که نمی‌خواهند اپ خود را در اپ استور منتشر کنند یا قصد دارند آن را در اختیار شما محدودی از افراد قرار دهند، آن را در TestFlight ارائه می‌کنند. برخی افراد به این موضوع اشاره می‌کنند که با توجه به افزایش استفاده از این پلتفرم، شاید اپل در آینده تغییراتی در آن اعمال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

    چه خبر تازه ای. هموطنان عزیز ما سالهاس ک با سیبچه و سیب ایران و سیب آپ و .... همین کارو می‌کنند.

مطالب پیشنهادی