ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اشتباهات را حین استفاده از گوشی‌های هوشمند نباید تکرار کنید

اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که نحوه استفاده از برخی تکنولوژی‌های مدرن مانند گوشی‌ های هوشمند وابسته به عادتمان است. دستورالعمل خاصی برای استفاده صحیح از این دسته تکنولوژی‌ها وجود ندارد و اگر جایی ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که نحوه استفاده از برخی تکنولوژی‌های مدرن مانند گوشی‌ های هوشمند وابسته به عادتمان است. دستورالعمل خاصی برای استفاده صحیح از این دسته تکنولوژی‌ها وجود ندارد و اگر جایی مرتکب اشتباه شویم، به ندرت متوجهش می‌شویم و تصحیحش می‌کنیم. این مسئله درخصوص گوشی‌ های هوشمند که می‌توان برای انجام دادن یک کار از چند ترفند مختلف استفاده کرد پیچیده‌تر می‌شود. در این ویدیو می‌خواهیم سراغ اشتباهات رایجی برویم که حین استفاده از گوشی های هوشمند مرتکب می‌شویم و در ادامه، راه تصحیح کردنشان را هم توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

یکی از رایج‌ترین تفکرات درخصوص گوشی‌های هوشمند این است که بستن برنامه‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده کرده‌اید باعث خالی شدن رمتان می‌شود. اما اینطور نیست و بسیاری از اپلیکیشن‌ها در فضای بکگراند شما همچنان فعالند. برای بستن این اپلیکیشن‌ها باید به تنظیماتتان مراجعه کنید. اگر برنامه‌ای وجود دارد که بخش زیادی از فضای رم شما را اشغال می‌کند، دسترسی‌اش را محدود یا Restrict کنید تا بدین ترتیب مدیریت رم و باتریتان بهبود پیدا کند.

بسیاری از مواقع گوشی‌ های هوشمند با شارژی عرضه می‌شوند که از ماکسیمم پتانسیل باتری استفاده نمی‌کند. مشخصات گوشیتان را چک کنید و درصورت امکان به صورت جداگانه شارژر Fast Chargeیی را خریداری کنید که مناسب است. البته این را هم مد نظر داشته باشید که استفاده مداوم از قابلیت Fast Charge ممکن است به باتری گوشیتان آسیب وارد کند. به همین خاطر بهتر است زمان‌هایی که طولانی مدت از گوشیتان استفاده نمی‌کنید (مانند شب‌ها حین خواب) از شارژرهای معمولی استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات جالبی که حتی وبسایت اپل نیز به آن اشاره کرده مربوط به نحوه انبار کردن گوشی‌های بلااستفاده می‌شود. اگر نمی‌خواهید از گوشی هوشمند قدیمیتان استفاده کنید، هیچوقت آن را با صددرصد شارژ نگهداری نکنید. این کار به سلامت باتری آسیب وارد می‌کند. درنتیجه بهترین کار این است که همیشه شارژ باتری را برای نگهداری بی‌استفاده زیر 50 درصد در نظر بگیرید. از طرفی توجه داشته باشید که ری‌استارت کردن گوشی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ری‌استارت کردن به کار اپلیکیشن‌های فعال در بکگراندتان خاتمه می‌دهد و از طرفی موجب می‌شود فشار کمتری به باتری وارد شود. برخی گوشی‌های هوشمند مانند محصولات سامسونگ نیز قابلیتی به نام Auto Restart دارند که به کاربر اجازه می‌دهد از یک سیستم زمان‌بندی برای ری‌استارت شدن خودکار گوشی هوشمندش استفاده کند. درنهایت هیچوقت به کار کردن با گوشی هوشمندی که باتری‌اش ایراد پیدا کرده عادت نکنید.این احتمال وجود دارد که این باتری‌ها آسیبی جبران‌ناپذیر به گوشی شما وارد می‌کنند.

می‌توانید توضیحات کامل‌تر درخصوص اشتباهات رایج حین استفاده از گوشی‌های هوشمند را در ویدیو تماشا کنید. ویدیو را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و اگر نظر یا پیشنهادی دارید، در قسمت نظرات مطرحشان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aref
    aref | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    عالی بود سپاس فراوان

مطالب پیشنهادی