ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی 5G
تکنولوژی

تعداد کاربران شبکه 5G در دنیا از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفت

«گو پینگ» مدیرعامل کمپانی هواوی در کنفرانسی اعلام کرد تعداد کاربران فناوری ارتباطی 5G در جهان از مرز صد میلیون نفر عبور کرده است؛ به گفته پینگ در حال حاضر بیش از ۹۲ اپراتور در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

«گو پینگ» مدیرعامل کمپانی هواوی در کنفرانسی اعلام کرد تعداد کاربران فناوری ارتباطی 5G در جهان از مرز صد میلیون نفر عبور کرده است؛ به گفته پینگ در حال حاضر بیش از ۹۲ اپراتور در سراسر جهان مشغول توسعه بی‌وقفه شبکه 5G هستند و انتظار می‌رود شنژن اولین شهری باشد که به طور کامل تحت پوشش شبکه 5G قرار می‌گیرد.

در سطح کشور چین، وظیفه گسترش شبکه‌های مبتنی بر نسل جدید فناوری ارتباطی 5G غالبا بر عهده هواوی و ZTE است؛ اما در برخی دیگر از نقاط جهان از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و هند شرکت‌های متفاوتی می‌توانند این بستر را گسترش دهند، چرا که ممنوعیت‌های عمده‌ای برای فعالیت اپراتورهای مخابراتی چینی وجود دارد. دولت آمریکا تمام معاملات با هواوی را تحریم کرده و معمولا تلاش می‌کند سایر کشورها را هم از استفاده از تجهیزات این کمپانی منصرف سازد.

اوایل سال جاری هواوی و ZTE اجازه پیدا کردند تکنولوژی 5G را در هندوستان مورد آزمایش قرار دهند، اما فشارهای وارده از سوی آمریکا و همچنین بروز تنش‌هایی مرزی بین پکن و دهلی‌نو همه چیز را به هم ریخت و دولت هند تصمیماتی متفاوت گرفت.

به همین ترتیب اپراتور مخابراتی Jio که متعلق به خود کشور هند بوده وظیفه صددرصدی گسترش شبکه 5G در خاک این کشور پرجمعیت را بر عهده گرفته و گفته می‌شود که در آینده نزدیک به طور کامل برای آزمایش آماده است و پس از دریافت مجوزهای لازم به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است اوایل مرداد ماه «حسن روحانی» در نشست هیات دولت خبر از راه‌اندازی 5G در تهران نیز داد. فعلا دو سایت فعال در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی شده که طی آن ایرانسل توانست در این محیط داخلی به سرعت بیش از ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه برسد. طبق برنامه گسترش شبکه 5G در ایران، اپراتورها متعهد هستند تا پایان سال ۱۴۰۲، حداقل ۱۰ درصد از مناطق کشور را به نسل جدید ارتباط سیار مجهز نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    آمریکا چین رو تحریم کرده و از لج آمریکا احتمالا خیلی کارای ممنوعه توی ایران انجام بده، که امیدوارم حداقل اینبار به سود کشور باشه واسه اولین‌بار

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    با توجه به قرارداد 25 ساله با چین ، به زودی در ایران هم 5G فراگیر می شود

    • نیما
      نیما | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      خب خداروشکر ?

    • آریا
      آریا | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      بشین تا بران 5G بیارن?

مطالب پیشنهادی