ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های Match 3 موبایل که کندی کراش نیستند

وقتی اسم پازل جورچین، بازی جورچین یا همان سبک Match 3 به میان می‌آید اولین چیزی که معمولا به ذهن می‌رسد کندی کراش (Candy Crush) از استودیوی کینگ (King) است. کینگ سال‌هاست با این بازی بازار ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

وقتی اسم پازل جورچین، بازی جورچین یا همان سبک Match 3 به میان می‌آید اولین چیزی که معمولا به ذهن می‌رسد کندی کراش (Candy Crush) از استودیوی کینگ (King) است.

کینگ سال‌هاست با این بازی بازار Match 3 را زیر سایه خودش قرار داده و هرچند هر از گاهی یک ترند جدید از این سبک میبینیم اما در نهایت بعد از مدتی باز توجهات به کندی کراش برمی‌گردد.

در بهترین‌های امروز تصمیم گرفتیم از این جوی که کندی کراش به راه انداخته فاصله بگیریم و نگاهی به بقیه عناوینِ سبکِ بازی جورچین بیاندازیم. جدا از کندی کراش، Match 3 دیگر چه بازی‌های خوبی دارد؟

Dr. Mario World

  • بازی آنلاین است

Dr. Mario World نه فقط به خاطر اینکه ماریو دارد، بلکه به این دلیل که توانسته با ترکیب تتریسِ برعکس و پازل جورچین یک تجربه متفاوت‌تر از Match 3 ارائه بده نامش را بین بهترین‌های این سبک می‌بینیم.

در هر مرحله از بازی ویروس‌ها در بالای صفحه قرار دارند و کپسول‌ها هم از پایین به بالا می‌آیند. حالا بازیکن باید با تغییر جهت رنگ‌های این کپسول‌ها آن‌هایی که شبیه یکدیگر هستند را پیش هم بگذارد تا ویروس‌ها از بین بروند.

Dr. Mario World

Dr. Mario World

سازنده: Nintendo قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 198.2 / 91.17 مگابایت زبان:

You Must Build A Boat

  • بازی آفلاین است

You Must Build A Boat یادآور ماجراجویی‌های قدیمی اما این بار با حال و هوای Match 3 است. در این بازی شخصیت اصلی مسیری مستقیم را می‌دَود و هر چند وقت یک بار چالشی جلویش قرار می‌گیرد.

اینجاست که بازیکن باید با کنار هم قرار دادن آیتم‌ها از پسِ این چالش‌ها بربیاید. دشمنی سر راه‌تان قرار گرفت؟ اسکلت‌ها را پیش هم بگذارید. صندوقچه دیدید؟ کلیدها را بچینید.

بازی برای هر آیتم یک کاربرد متفاوت گذاشته و همین تنوع کارها یکی از دلایلی است که باعث شده You Must Build A Boat یکی از بهترین‌های گوشی در سبک بازی جورچین باشد.

You Must Build A Boat

You Must Build A Boat

سازنده: EightyEight Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 120.1 / 35.4 مگابایت زبان:

Sdorica

  • بازی آنلاین است

Sdorica شاید حجیم‌ترین بازی جورچین باشد و علتش هم این است که در اینجا سازنده سعی کرده با المان‌های خوش و رنگ لعابِ سنگین قصه داستانش را جذاب‌تر کند.

چه المان‌هایی؟ صداگذاری شخصیت‌ها، انیمیشن‌های مبارزات و کات سین‌ها. در واقع بازی بیشتر از اینکه Match 3 باشد، نقش آفرینی با پروداکشن ولیو بالا بوده و تنها از گیم پلی Match 3 برای مهارت ‌محورتر کردنِ مبارزاتش استفاده کرده است.

Sdorica -mirage-

Sdorica -mirage-

سازنده: Rayark قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2000 / 1730 مگابایت زبان:

گلمراد و باغ نگار

  • بازی‌ها آفلاین هستند

بعد از کندی کراش، Gardenscapes و ادامه‌ معنوی‌اش Homescapes احتمالا محبوب‌ترین پازل‌های جورچین موبایل باشند و ترندِ جدیدِ بازار ایران هم پیرامون همین دو بازی شکل گرفته است.

گلمراد و باغ نگار تا الان پیشتازان این موج بوده‌اند و تجربه هر کدام از آن‌ها به سلیقه خودتان بستگی دارد. هر دو بازی ترکیبی از سبک مدیریت و پازل جورچین هستند.

در بخش جورچین و مشابه بقیه بازی‌های این سبک، باید آیتم‌های شبیه به هم را کنار یکدیگر بگذارید و کارهایی که بازی هر مرحله می‌خواهد را انجام بدهید.

اما برای قسمت مدیریت، در این سبک بازی‌ها معمولا به مخاطب فضایی داده می‌شود که می‌تواند آن را به سلیقه خودش بازسازی کند؛ این بازسازی به پول نیاز دارد و این پول هم با اتمام همین مرحله‌های بخش جورچین به دست می‌آید.

گلمراد

گلمراد

سازنده: مدریک گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 69 مگابایت زبان:
باغ نگار

باغ نگار

سازنده: استودیوی پاییزان قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 61 مگابایت زبان:

Toon Blast

پازل جورچین

  • بازی آفلاین است

واقعا لقب «راحت‌ترین بازی جورچین» برازنده Toon Blast است. در اینجا نیازی به جابه‌جایی آیتم‌ها نیست و صرفا کافیست روی آن‌هایی که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند ضربه بزنید تا امتیازشان را بگیرید.

در واقع Toon Blast جای استفاده از مکانیزم سوایپی که کندی کراش استفاده کرده، از ضربه زدن کمک گرفته و اگر بازی را راحت‌ترین Match 3 بازار می‌نامم، به خاطر همین مسئله است.

Toon Blast

Toon Blast

سازنده: Peak Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 398.7 / 131.59 مگابایت زبان:

Best Fiends

بازی جورچین

  • بازی آفلاین است

Best Fiends هم ترکیبی از اکشن و پازل‌های جورچین است. در هر مرحله چندین دشمن حضور دارند و با توجه به تعداد حرکت‌های مشخص شده باید آن‌ها را از بین ببرید.

به این شکل که وقتی آیتم‌های شبیه را پیش یکدیگر می‌چینید، یکی از شخصیت‌ها ضربه‌ای به دشمن وارد می‌کند. جدا از حضور المان‌های اکشن، یکی دیگر از تفاوت‌های بازی با کندی کراش به همین نوعِ چیدن آیتم‌ها برمی‌گردد.

در Best Fiends خبری از جابه‌جایی آیتم‌ها نیست و این بار دست‌تان را روی آن‌هایی که نزدیک هم هستند می‌کشید، انگار با یک نخ متصل‌شان می‌کنید.

Best Fiends

Best Fiends

سازنده: Seriously قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 477.9 / 133.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    لطفا بازی های جدید رو معرفی کنید .
    بازی های خاص که تا به حال اسممون نخورده و جدیدن .
    مخصوصا سبک دفاع از قلعه

مطالب پیشنهادی