ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی: ارائه آپدیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری برای گوشی‌ها متوقف نمی‌شود

سخت‌گیری‌ها و فشار ایالات متحده به تولیدکننده موبایل چینی در ماه‌های اخیر دوچندان شده و به نظر نمی‌رسد قرار باشد چیزی تغییر کند. حالا قرارداد موقت این کمپانی به اتمام رسیده و پشتیبانی از محصولات ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

سخت‌گیری‌ها و فشار ایالات متحده به تولیدکننده موبایل چینی در ماه‌های اخیر دوچندان شده و به نظر نمی‌رسد قرار باشد چیزی تغییر کند. حالا قرارداد موقت این کمپانی به اتمام رسیده و پشتیبانی از محصولات هواوی در آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ولی در هر صورت شرکت هواوی وعده می‌دهد آپدیت‌های اندروید ادامه داشته باشد، هرچند ممکن است گوگل جلوی این کار را بگیرد، چرا که همه چیز به این سادگی‌ها نیست.

وضعیت پیرامون هواوی برای استفاده از سیستم عامل اندروید (متعلق به گوگل) واضح به نظر نمی‌رسد. مدتی است که هیچ کدام از سرویس‌های گوگل از جمله پلی استور در گوشی‌های هواوی ارائه نمی‌شوند، اما هنوز محصولات بسیار زیادی هستند که می‌بایست تا دو سال مورد پشتیبانی نرم‌افزاری قرار بگیرند.

حالا سوال کاربران این است که گوشی‌های جدید هواوی آیا حداقل به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کنند یا خیر؟ در واکنش به این پرسش اکانت رسمی توییتر هواوی موبایل پاسخ می‌دهد: «هیچ تاثیری روی موبایل‌های موجود در بازار وجود نخواهد داشت و آپدیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری مثل همیشه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت». چرا که هواوی می‌تواند از پروژه متن‌باز اندروید بدون مشکل خاصی از نظر قانون استفاده کند.

البته شاید این موضوع کمی شفاف‌سازی نیاز داشته باشد؛ اپلیکیشن پلی استور و سایر ابزار مرتبط با گوگل به صورت خودکار و از طریق سیستم عامل به‌روزرسانی می‌شوند. حالا که هیچ پشتیبانی از سوی گوگل وجود ندارد و فشارهای دولت آمریکا بیشتر و بیشتر می‌شود، آیا گوگل ارائه این دست از آپدیت‌ها را هم متوقف خواهد کرد یا خیر. متاسفانه کمپانی گوگل تاکنون اظهار نظر شفافی در این رابطه نداشته است.

این موضوع می‌تواند روی فروش هواوی در بازارهای خارج از کشور چین تاثیر داشته باشد، حتی با وجود اینکه آنها تلاش کرده‌اند با معرفی اپلیکیشن‌هایی جایگزین نیازهای کاربران را رفع کنند. اخیرا حتی ساخت موبایل جدید هم برای این شرکت دشوارتر از همیشه شده، چرا که اغلب تولیدکنندگان چیپست‌ها و قطعات نیمه‌هادی حق ندارند با هواوی همکاری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    بلوف زده که جلوی ریزش فروشش رو بگیره
    هواوی دیگه تموم شد

  • keyvan.yz
    keyvan.yz | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    چه عاالییی??⁦❤️⁩

مطالب پیشنهادی