ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپیک گیمز
تکنولوژی

اپیک در حال سازماندهی یک ائتلاف علیه اپل است؛ مذاکره با سونوس و اسپاتیفای

تقریبا از یک هفته پیش تنش‌ها میان سازنده بازی فورتنایت و اپل افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد اپیک گیمز به دنبال سازماندهی یک ائتلاف علیه غول فناوری آمریکایی است. چند روز پیش اپیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تقریبا از یک هفته پیش تنش‌ها میان سازنده بازی فورتنایت و اپل افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد اپیک گیمز به دنبال سازماندهی یک ائتلاف علیه غول فناوری آمریکایی است.

چند روز پیش اپیک با انتشار یک بروزرسانی برای بازی فورتنایت، امکان پرداخت مستقیم را به آن اضافه کرد و دیگر نیازی به پرداخت ۳۰ درصد کارمزد شرکت‌های گوگل و اپل نبود. این اقدام باعث حذف این بازی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی شد و شکایت اپیک از این دو کمپانی را در پی داشت. با این شکایت، اپل شرکت اپیک گیمز را تهدید به قطع دسترسی به ابزارهای توسعه iOS و macOS و بستن حساب‌های توسعه‌دهنده آن کرد. حالا گزارشی جدید از تلاش سازنده فورتنایت برای تشکیل ائتلاف خبر می‌دهد.

در گزارش The Information به این موضوع اشاره شده که اپیک گیمز با سایر کمپانی‌هایی که از سیاست‌ها و قوانین سختگیرانه اپ استور رضایت ندارند، مذاکره کرده است. اسپاتیفای و سونوس این دو شرکت هستند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها به صورت رسمی حاضر به پیوستن این ائتلاف نشده‌اند. هدف اپیک از ایجاد این ائتلاف مشخص نشده، اما می‌تواند فشار را بر اپل افزایش دهد.

اپیک

با وجود اینکه چندین شرکت نگرانی‌هایی درباره سیاست‌های اپ استور دارند، علاقه‌ای به ابراز آن ندارند چرا که در صورت پیوستن رسمی به یک ائتلاف، خود شاید از نظر انحصارطلبی مورد بازرسی قرار بگیرند. با وجود چنین موضوعی، کمپین اپیک باعث شده تعدادی از آن‌ها انتقادهای خود را افزایش دهند.

مقابله با باارزش‌ترین کمپانی جهان کار ساده‌ای نخواهد بود و اپل خود را برای هرگونه دادگاهی آماده می‌کند. این شرکت اخیرا به سراغ شرکت حقوقی «Gibson, Dunn & Crutcher» برای دفاع از خود رفته. این شرکت در گذشته نیز از اپل در برابر سامسونگ و کوالکام دفاع کرده بود و قصد دارد کار را از دوشنبه هفته آینده آغاز کند و جلسه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی