ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ AutoX تاکسی خودران را به خیابان‌های شانگهای آورد

استارتاپ اتومبیل خودران AutoX از عرضه عمومی سرویس تاکسی خودران در شهر شانگهای چین خبر داد. این سرویس که RoboTaxi نام دارد، با سرویس تاکسی خودران کمپانی Didi که از آن به عنوان اوبر چین ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

استارتاپ اتومبیل خودران AutoX از عرضه عمومی سرویس تاکسی خودران در شهر شانگهای چین خبر داد. این سرویس که RoboTaxi نام دارد، با سرویس تاکسی خودران کمپانی Didi که از آن به عنوان اوبر چین یاد می‌شود، رقابت خواهد کرد.

AutoX سرویس RoboTaxi را ابتدا در منطقه «ژیادینگ» شهر شانگهای و با ناوگانی متشکل از ۱۰۰ خودرو ارائه می‌کند. علی بابا یکی از سرمایه گذاران این استارتاپ بوده و مسافران برای رزرو سفر باید از اپلیکیشن نقشه و حمل‌ونقل این شرکت یعنی AutoNavi استفاده کنند. استارتاپ AutoX در شهر شنژن واقع شده و سال گذشته میلادی با پشتیبانی شرکت‌هایی همچون دانگ‌فنگ موتور و علی بابا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد.

AutoX به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی را در نحوه سرویس دهی ایجاد کرده است. برای مثال مسافر پس از سوار شدن به خودرو نیازی به کار کردن با نمایشگر لمسی نداشته و با بیان چهار رقم آخر شماره تلفن همراه، هویت خود را از طریق سیستم تشخیص صدا تأیید کرده تا هوش مصنوعی کارهای مربوط به سفر را انجام می‌دهد. مسافران می‌توانند مسیر رسیدن به مقصد را روی نمایشگر درون خودرو مشاهده کنند.

سرویس RoboTaxis باید با سرویس تاکسی خودران شرکت Didi رقابت کند که حدوداً از دو ماه قبل در شهر شانگهای به شکل عمومی عرضه شده است. Didi اهداف بلندپروازانه‌ای در سر داشته و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیون اتومبیل خودران را به خیابان‌ها بیاورد.

شانگهای اولین شهر دنیاست که مردم آن می‌توانند از سرویس تاکسی خودران شرکت AutoX استفاده کنند. این شرکت در حال آزمایش ماشین‌های خودران در شهرهای شنژن، ووهان، واها و چندین شهر دیگر خارج از چین بوده و در ماه‌های آتی سرویس تاکسی خودران را به شکل عمومی در آنها ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

    یعنی بازم چینی ها از آمریکا جلو هستن؟
    امکان نداره

    • آریا
      آریا | ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

      الان چه طور به این نتیجه رسیدی جلو هستن؟? ?

مطالب پیشنهادی