ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با «دکتر اسپات» آشنا شوید؛ رباتی برای معاینه از راه دور بیماران مبتلا به کووید-۱۹

محققان MIT و شرکت «بوستون داینامیکس» در همکاری با یکدیگر از تولید نمونه جدیدی از سگ رباتیک اسپات خبر داده‌اند که به پزشک توانایی معاینه از راه دور بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را می‌دهد. یکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

محققان MIT و شرکت «بوستون داینامیکس» در همکاری با یکدیگر از تولید نمونه جدیدی از سگ رباتیک اسپات خبر داده‌اند که به پزشک توانایی معاینه از راه دور بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را می‌دهد.

یکی از مهم ترین توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان‌های بهداشتی کم کردن تماس‌های فیزیکی در دوران کرونا است. رعایت فاصله گذاری در محیط بیمارستان بسیار مشکل است چرا که پزشکان برای تجویز نسخه و درمان بیماران باید آنها را از نزدیک معاینه کنند. حال محققان MIT، بیمارستان زنان و بریگهام (BWH) و شرکت بوستون داینامیکس در همکاری با یکدیگر اندازه‌گیری علایم حیاتی بیمار از راه دور را امکان‌پذیر کرده‌اند.

محققان MIT با انتشار مقاله‌ای جدید از توسعه نمونه سفارشی سگ رباتیک اسپات به نام «دکتر اسپات» خبر داده‌اند که با استفاده از تجهیزات اندازه گیری علایم حیاتی امکان معاینه بیمار از راه دور را فراهم می‌کند. این مدل به تبلت هم مجهز شده تا پزشکان و پرستاران بتوانند حین معاینه بیمار تماس چهره به چهره برقرار کرده و با او صحبت کنند.

معاینه بیماران از این روش نه تنها ریسک قرارگیری کادر درمان در برابر ویروس کرونا را کم می‌کند، بلکه به طور قابل توجهی نرخ استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) را کاهش داده و امکان ارسال آنها به مراکزی که در وضعیت قرمز قرار دارند را میسر می‌کند.

دکتر اسپات می‌تواند علایم حیاتی مختلف از جمله دمای پوست، نرخ تنفس، ضربان قلب و سطح غلظت اکسیژن خون را به طور همزمان اندازه گیری کند. کادر درمان با استفاده از همین معیارهای کلیدی پیشرفت بیماری کووید-۱۹ در بدن بیماران را تشخیص می‌دهد.

محققان برای آزمایش توانایی‌های دکتر اسپات آن را در محیط بیمارستان قرار داده و در حال اعتبارسنجی داده‌های جمع آوری شده توسط سنسورها هستند و نتایج آزمایش را امیدوارکننده اعلام کرده‌اند.

اویل اردیبهشت ماه امسال سگ رباتیک اسپات برای کمک رسانی به کادر درمان بیمارستانی در شهر بوستون برای معاینه از راه دور افراد مشکوک به کرونا به کار گرفته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    مسخره بازی، اون تبلت رو همینطوری هم میشه استفاده کرد، سنسور ها هم که ربطی به ربات ندارن

مطالب پیشنهادی