ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

موتور دیزلی جدید ارتش آمریکا؛ 4 سیلندر و 8 پیستون با 1000 اسب بخار قدرت

شرکت جدید آمریکایی با نام ACE در همکاری مشترک با دو شرکت آمریکایی دیگر با نام‌های Cummins و Achates power قصد تولید موتورهای دیزلی مخصوص تانک و خودروهای زره پوش ارتش آمریکا را دارد که ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شرکت جدید آمریکایی با نام ACE در همکاری مشترک با دو شرکت آمریکایی دیگر با نام‌های Cummins و Achates power قصد تولید موتورهای دیزلی مخصوص تانک و خودروهای زره پوش ارتش آمریکا را دارد که نتیجه آن یک قرارداد به ارزش 47.4 میلیون دلار است.

این موتور برخلاف موتورهای رایج بنزین سوز و دیزلی در هر سیلندر دارای دو پیستون خلاف جهت همدیگر است و در نتیجه احتراق در بخش مرکزی و به صورت مشترک برای هر دو پیستون اتفاق می‌افتد. هر ردیف از پیستون‌ها دارای میل لنگ مخصوص به خود است که این دو میل لنگ از طریق یک سری چرخدنده متصل به یکدیگر نیرو را توسط یک خروجی قدرت انتقال می‌دهند.

پیش از این فن آوری و ایده مذکور در هواپیماهای یونکرز (junkers) در دهه 1920 و 1930 و موتورهای موسوم به "Commer Knocker" در دهه 1950 و 1960 استفاده شده بود.

حجم این موتور 4 سیلندر برابر با 14.3 لیتر است و حداکثر قدرت آن به 1000 اسب بخار در دور موتور 2600 rpm می‌رسد. موتور مذکور مجهز به 2 توربوشارژر و 1 سوپرشارژر نیز است.

این موتور در حجم‌های مختلف تولید خواهد شد که نمونه کوچک تر 4 لیتر و مدل بزرگتر 20 لیتر حجم دارد و مجهز به 12 پیستون است و توانایی تولید نیروی 1520 اسب بخار را دارد.

موتورهای جدید به جعبه دنده‌های جدیدی نیز متصل خواهند شد تا هدر رفت انرژی تا 90 درصد کاهش یابد. در حال حاضر تانک‌های آمریکا مجهز به جعبه دنده با هدر رفت انرژی به میزان 55 درصد هستند.

این موتورها احتراق 2 زمانه دارند در نتیجه مدت زمان احتراق و سیکل تخلیه در نصف زمان موتورهای 4 زمانه اتفاق می‌افتد.

برای عمل تخلیه و تنفس موتور نیز از یک ورودی و خروجی مشترک بر روی دیواره هر سیلندر استفاده شده است.

موتور دیزلی

موتورهای مذکور از فن‌آوری سیستم هیبریدی در بخش استارت بهره می‌برند. این سیستم نقش ژنراتور را به عهده داشته و دقیقا در بین موتور و جعبه دنده قرار می گیرد. این ژنراتور توانایی تولید قدرت به اندازه 217 اسب بخار را دارد و توسط یک بسته باتری لیتیوم یونی 600 ولتی شارژ می‌شود.

ارتش آمریکا در مرحله اول از این قوای محرکه در مدل‌های Bradley M2 و M88 استفاده خواهد کرد و مدل‌های دیگر این شرکت برای استفاده سبک و سنگین در آینده در دیگر مدل‌های ارتش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

    بجای عکس های نامربوط یک عکس فنی از عملکرد موتور میگذاشتین. چطور دوزمانه اس؟

    • afg
      afg | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

      اره دیگه یجورای

    • آریا
      آریا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

      احتمالا تو هر سیلندر دو تا پیستون نیم دایره هست

مطالب پیشنهادی