ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی ایسوس راگ فون ۳ [تماشا کنید]

کانال یوتیوب JerryRigEverything در یکی از آخرین پروژه های کالبدشکافی گوشی، ایسوس راگ فون ۳ را زیر تیغ برد و با قربانی کردن نمایشگر ساختار سیستم خنک کننده کارآمد آن را آشار کرد. زک نلسون، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

کانال یوتیوب JerryRigEverything در یکی از آخرین پروژه های کالبدشکافی گوشی، ایسوس راگ فون ۳ را زیر تیغ برد و با قربانی کردن نمایشگر ساختار سیستم خنک کننده کارآمد آن را آشار کرد.

زک نلسون، کارشناس کانال یاد شده ابتدا پنل پشتی ایسوس راگ فون ۳ را حرارت داد و پس از برداشتن آن به دریچه دفع حرارت شیشه‌ای و هیت سینک فلزی و بزرگ این گوشی اشاره کرد که به گفته او نقش بزرگی در خنک کردن پردازنده و دیگر قطعات گوشی بازی می‌کند.

با برداشتن هیت سینک مقدار زیادی خمیر سیلیکون و ورقه مسی خودنمایی می‌کنند که به گفته نلسون نکته مثبتی است. به گفته او سیستم خنک کنندگی ایسوس راگ فون ۳ پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته که بیشتر جنبه تزئینی داشت.

نوبت به جدا کردن دوربین‌های پنل پشتی رسید که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 8K، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو شده و هیچ کدام لرزشگیر تصویر اپتیکال ندارند.

باتری حجیم ۶ هزار میلی آمپر ساعتی به راحتی جدا شد و قسمت پشتی نمایشگر و البته مقدار زیادی ورقه مسی را آشکار کرد که در لبه گوشی هم به چشم می‌خورند. در ادامه برای بررسی فناوری Vapor Chamber نمایشگر امولد ظریف با کمی حرارت از بدنه جدا (نابود) شد و جالب ترین قسمت سیستم خنک کننده ایسوس راگ فون ۳ را آشکار کرد.

زیر نمایشگر ورقه مسی بسیار بزرگی قرار گرفته که با برداشتن آن فناوری Vapor Chamber نمایان می‌شود. به گفته نلسون سیستم خنک کننده ایسوس راگ فون ۳ پیشرفت چشمگیری داشته و به قول او حالا در مقایسه با سیستم خنک کننده تزئینی سال قبل با «کارآمدترین سیستم پخش حرارت در یک گوشی موبایل» مواجه هستیم. وی در انتها راگ فون ۳ را بهترین گوشی سری راگ فون تا به امروز دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی