ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

سرنوشت پروژه جنجالی مرسدس AMG One؛ سوپر اسپرتی با موتور فرمول یک

مرسدس AMG بالاخره پس از مدت‌ها سکوت درباره پروژه ابرخودرو خود یعنی Project One با انتشار تصاویر و اطلاعات جدید اعلام کرد که این ابرخودرو وارد مراحل پایانی توسعه خود شده است. این ابرخودرو 1000 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

مرسدس AMG بالاخره پس از مدت‌ها سکوت درباره پروژه ابرخودرو خود یعنی Project One با انتشار تصاویر و اطلاعات جدید اعلام کرد که این ابرخودرو وارد مراحل پایانی توسعه خود شده است.

این ابرخودرو 1000 اسب بخاری که نیروی تولیدی موتور آن به هر چهارچرخ انتقال می‌یابد، از یک موتور 1.6 لیتری V6 هیبریدی مورد استفاده در خودروی فرمول 1 سال 2017، بهره می‌برد. مرسدس در سال 2017 با کمک این موتور توانست قهرمانی تیمی و انفرادی آن سال را همانند تمامی فصل های اخیر کسب کند.

مرسدس AMG

پیش از این قرار بود این ابرخودرو در سال 2019 میلادی عرضه شود اما به علت اجرایی شدن قوانین جدید اتحادیه اروپا موسوم به WLTP، مهندسین مرسدس AMG روزهای سختی را برای سازگاری با این قوانین جدید تجربه کردند. گفته می شود سخت ترین بخش قوانین زیست محیطی جدید، اجبار در استفاده از فیلترهای جدید جاذب گازهای آلاینده برای خودروهای بنزین سوز است.

همچنین مهندسین مرسدس AMG باید دور درجا این موتور مسابقه ای (5000 RPM) را  به 1200 RPM برای استفاده شهری کاهش می‌دادند و این بخش از پروژه نیز سبب ایجاد تغییرات فنی بسیاری بر روی خودرو مذکور شد.

مرسدس AMG قصد دارد تا مرحله نهایی توسعه و تست این ابرخودرو را در پیست‌های اتومبیل‌رانی پشت سر بگذارد تا محصولی ایده آلی را در اختیار خریداران خوشبخت و میلیاردر این خودرو قرار دهد. از این رو به زودی این ابرخودرو تست‌های خود در پیست نوربرگ رینگ آلمان را برای شکستن رکوردهای فعلی آغاز خواهد کرد.

با توجه به تصاویر می‌توان گفت که تقریبا بدنه خودرو همانند مدلی است که در سال 2017 از آن رونمایی شده بود. با این وجود باید انتظار تغییرات جزئی در بخش قطعات آیرودینامیک را داشته باشیم.

مرسدس AMG برنامه دارد تا در سال 2021 تمامی 275 دستگاه پیش فروش شده از این سوپر اسپرت تاریخ ساز را به دست مالکین برساند. قیمت پایه این ابرخودرو برابر با 2.27 میلیون یورو است که به احتمال بسیار زیاد با عرضه امکانات و تجهیزات اضافی قیمت نهایی آن به راحتی به بیش از 2.5 میلیون یورو خواهد رسید.

در حال حاضر رقابت تولید ابرخودروهای خاص به مرحله جدیدی وارد شده است. مرسدس AMG One، آستون مارتین والکری و گوردن میوری T50 را باید گل سرسبد ابرخودروهای نسل جدید قلمداد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    تا جایی که میدونم موتور فرمول یک بسیار حساس و پیچیده است و کنترلش هم کار هر کسی نیست. در کل به درد ماشین شهری نمیخوره

  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    یا خدا

  • reza_jj
    reza_jj | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    ? ? ?

مطالب پیشنهادی