ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ تام و جری

این هفته هم که گذشت باز توجهاتِ بازارِ موبایل معطوف به حذف فورتنایت از روی گوگل پلی و اپ استور بود، به‌خصوص بعد از اینکه اپل دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه و حساب‌های iOS ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

این هفته هم که گذشت باز توجهاتِ بازارِ موبایل معطوف به حذف فورتنایت از روی گوگل پلی و اپ استور بود، به‌خصوص بعد از اینکه اپل دسترسی اپیک گیمز به ابزارهای توسعه و حساب‌های iOS و مک را مسدود کرد.

البته اهالی مانتن ویو به این قضیه بسنده نکردند و در اقدامی عجیب‌تر به پشتیبانی آی‌دیوایس‌ها از موتور بازیسازی معروف آنریل انجین هم پایان دادند. این یعنی سازندگانی که با این موتور کار می‌کنند دیگر نمی‌توانند بازی‌هایشان را روی پلتفرم‌های اپل منتشر کنند.

دعوای بین اپیک گیمز و اپل حالا ابعاد بزرگ‌تری به خودش گرفته، کل صنعت را تحت تاثیر قرار داده و هنوز نتیجه این کش مکش مشخص نیست. اما در کنار این قضیه، طی چند روز گذشته چندین اتفاق کوچک و بزرگ دیگر هم افتاد که در ادامه خلاصه‌وار به آن‌ها می‌پردازیم:

  • بتای خصوصی شادو فایت آرنا چند روز پیش آغاز شد و برخلاف نسخه آزمایشی شادو فایت 3 برای تجربه این یکی متاسفانه کد دعوت نیاز است. با توجه به ویدیوها سیستم مبارزات این نسخه مشابه شادو فایت 3 بوده و آن ریتمِ سریعِ دو قسمت اول را ندارد. حالا سوال اینجاست با آغاز این بتا آیا به عرضه بازی نزدیکیم؟

نمایی از نسخه iOS بازی Company of Heroes

  • نسخه اندروید Company of Heroes تاریخ خورد و ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) عرضه می‌شود. بازی که پورتِ موبایلِ یکی از تحسین شده‌ترین استراتژی‌های کامپیوتری است اوایل امسال به آی دیوایس‌ها آمد.
  • اگر Pascal’s Wager را تجربه کرده‌اید و به دنبال ماجراجویی بیشتر در دنیای این بازی می‌گردید، بسته الحاقی Tides of Oblivion همان چیزی است که باید به سراغش بروید. این بسته الحاقی ۲.۹۹ دلار قیمت دارد.

نمایی از Genshin Impact

  • در نهایت می‌رسیم به Genshin Impact، یکی از مورد انتظارترین‌های امسال که امیدواریم خوب از آب دربیاید. Genshin Impact کلونی از زلدا است و بازیکن در جهانِ انیمه شکل بزرگ آن می‌تواند به ماجراجویی برود، با دشمنان بجنگد یا ماموریت‌هایی انجام بدهد. بازی ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) در کنار کامپیوتر به iOS و اندروید هم خواهد آمد.

Tom and Jerry: Chase

  • بازی آنلاین است

بالاخره آمد، دیگر کم کم داشتیم ناامید می‌شدیم اما NetEase در حرکتی غافل‌گیرکننده بالاخره نسخه انگلیسی زبان تام و جری را در جنوب آسیا منتشر کرد. البته بازی هنوز به عرضه جهانی نرسیده ولی همین هم غنیمت است.

تام و جری عنوانی آنلاین بوده و در جریان هر مسابقه چهار موش و یک گربه حضور دارند. موش‌ها باید پنیرها را به دست بیاورند و گربه نیز باید موش‌ها را بگیرد، آن‌ها را به یک موشک بسته و به هوا بفرستد تا دیگر برنگردند. هر کسی زودتر بتواند وظیفه‌اش را انجام بدهد، برنده می‌شود.

Tom and Jerry: Chase تا حد زیادی از Dead By Daylight الهام گرفته، با این تفاوت که دیگر از آن فضای ترسناک و سه بعدی خبری نیست و بازی این تعقیب و گریز را در یک دنیای کارتونی و دو بعدی با انیمیشن‌های جذاب به تصویر کشیده است.

Tom and Jerry Chase

Tom and Jerry Chase

سازنده: Netease Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1300 / 1080 مگابایت زبان:

Monster Dash

  • بازی آفلاین است

Halfbrick که یکی از بازیسازانِ قدیمی تلفن‌های هوشمند است و با فروت نینجا و Jetpack Joyride توانست رکوردهای دانلود را جابه‌جا کند، جدیدا تصمیم گرفته بعضی از بازی‌های قدیمی خود را که از گوگل پلی حذف شده‌اند با آپدیت‌هایی دوباره به این فروشگاه برگرداند.

حالا مشخص شده که یکی از این بازی‌ها Monster Dash است. اپلیکیشنی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و در آن شخصیت اصلی مسیری مستقیم را می‌دود و بازیکن باید با کنترل او و استفاده از اسلحه‌ها سعی کند بیشترین امتیاز ممکن را به دست بیاورد.

حالا تغییرات جدید چه هستند؟ جدا از بهبودهای گرافیکی بازی آیتم‌های جدیدی هم اضافه کرده تا تجربه کشتن هیولاها لذت بخش‌تر از گذشته بشود.

Monster Dash

Monster Dash

سازنده: Halfbrick Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 431.7 / 99.29 مگابایت زبان:

Dead Zone : Action TPS

  • بازی آفلاین است

Dead Zone را چند هفته پیش برای اندروید معرفی کرده بودیم و علت اینکه بازی را در هفت سنگ امروز هم می‌بینیم، به این خاطر است که بالاخره راهش را به iOS پیدا کرد.

بازی شبیه به اکشن‌های مرحله‌ای بوده و هر مرحله چندین دشمن سر راه‌تان سبز می‌شود و باید آن‌ها را از سر راه بردارید. در این میان هم می‌توانید شخصیت اصلی را قوی‌تر کنید و مجهزتر پا به مرحله‌های بعدی بگذارید.

اگر انتظارات‌تان را پایین بیاورید، شاید بتوانید از Dead Zone لذت ببرید. بازی حرف جدیدی برای گفتن ندارد و حتی از استاندارد اکشن‌های امروزی پایین‌تر است اما چون آفلاین بوده و این روزها سوم شخص‌های آفلاین کمیاب شده‌اند، می‌شود تجربه‌اش را پیشنهاد داد.

Dead Zone : Action TPS

Dead Zone : Action TPS

سازنده: PlayGodzilla قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1100 / 327.37 مگابایت زبان:

Shadow of Naught

  • بازی آفلاین است

چهارمین بازی هفت سنگ امروز در واقع یک بازی ساخته شده توسط تیمی ایرانی است. Shadow of Naught یک ماجراجویی تعاملی است و بنابراین همانند بقیه بازی‌های این سبک با انتخاب‌های داستانی باید سرنوشت شخصیت‌ها را مشخص کنید.

اما ویژگی که بازی را از نمونه‌های مشابهش جدا کرده، تمرکز بیشتر روی مینی گیم‌ها با توجه به حال و هوای داستان است. در اینجا فقط دیالوگ‌ها را انتخاب نمی‌کنید بلکه بعضی وقت‌ها باید پیانو بنوازید، آیتم‌هایی پیدا کنید یا عکس بگیرید.

ترکیب این مینی گیم‌ها با انتخاب‌های داستانی، نتیجه‌اش تجربه‌ای شده که جذابیتش را فقط مدیون آرت استایل و انتخاب‌های داستانی نیست و می‌خواهد گیم پلی متنوع‌تری ارائه بدهد.

Shadow of Naught - An Interactive Story Adventure

Shadow of Naught - An Interactive Story Adventure

سازنده: FredBear Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 103.2 / 65 مگابایت زبان:

Otherworld Legends

جدیدترین بازی های اندروید

  • بازی آفلاین است

در ادامه تجربه موفقی که استودیوی ChillyRoom با بازی Soul Knight داشت، آن‌ها دوباره به سراغ سبک روگ لایک رفتند. در Otherworld Legends به دالان‌های مختلف می‌روید، دشمنان مختلفی می‌کشید و قهرمان داستان را قوی‌تر می‌کنید.

اگر هم باختید دوباره به اول برمی‌گردید و همین روند را تکرار کنید. البته چون بازی در سبک روگ لایک قرار دارد، هر بار چالش متفاوتی سر راه‌تان گذاشته می‌شود. حالا تفاوت‌ها با Soul Knight چیست؟

جدا از دوربین نزدیک‌تر، گرافیک ارتقا یافته و شخصیت‌های شبیه به انیمه‌های ژاپنی بازی تمرکز بیشتری روی مبارزات نزدیک دارد و بنابراین ریتمش نسبت به Soul Knight کندتر است.

Soul Knight یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های موبایل بوده و اگر آن را بازی کرده‌اید، Otherworld Legends به عنوان ادامه معنوی‌اش گزینه جدید خوبی به حساب می‌آید. اگر هم Soul Knight را تا الان بازی نکرده‌اید، حالا وقتش است تا هر دو را دانلود کنید و لذت ببرید.

Otherworld Legends

Otherworld Legends

سازنده: ChillyRoom قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 855.3 / 139.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    اپل داره چیکار میکنه
    تقریبا بیشتر بازی های موبایل با انریل و یونیتی ساخته میشن با این کار کلی بازی خفن رو از دست میده
    اقای کریمی اگه میشه یه مقاله بنویسید و بهترین بازی های که با موتر انریل ساخته شدن رو معرفی کنید

  • MO7
    MO7 | ۱ شهریور ۱۳۹۹

    تام و جری قبلا بتاشو بازی کرده بودم خیلی باحاله و همینطور کلون زلدا

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    خیلی هم عالی .
    لطفا اولویت رو به معرفی بازی های آفلاین بدید و تعداد بیشتر . هفت سنگ اینبار عالی بود .

    واقعا برای شرکت ها متاسفم همش بازی آنلاین ..... مثلا همین دریم لیگ Dream League انلاین شد واقعا بد شد ..... ای کاش فوتبال افلاین درست و حسابی بود .

مطالب پیشنهادی