ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عملیات ناسا برای پیدا کردن منشاء نشتی هوا در ایستگاه فضایی بین المللی

ناسا اعلام کرده که عملیات ویژه برای شناسایی منشاء نشتی هوای کوچکی که در ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد شده را آغاز کرده است. البته در حال حاضر خطری جان خدمه ماموریت Expedition 63 را تهدید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

ناسا اعلام کرده که عملیات ویژه برای شناسایی منشاء نشتی هوای کوچکی که در ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد شده را آغاز کرده است. البته در حال حاضر خطری جان خدمه ماموریت Expedition 63 را تهدید نمی کند و قرار شده که آنها تعطیلات آخر هفته را در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی سپری کنند که با نام ماژول خدمات Zvezda شناخته می شود.

فضانوردان میتوانند بدون پوشیدن لباس فضانوردی در محیط داخلی ایستگاه بین المللی کار کنند اما این ایستگاه هیچگاه کاملا در برابر هوا به طور کامل عایق نبوده و همیشه مقداری هوا به داخل آن ورود کرده است. در این شرایط ساکنین ایستگاه باید فشار داخل آن را با کمک مخازن اکسیژن و نیتروژنی که در ماموریت های ارسال آذوقه به دست شان می رسد، مجددا استانداردسازی کنند.

نشتی ایستگاه فضایی بین المللی

این نشتی نخستین بار در شهریور سال ۲۰۱۹ شناسایی شد اما هیچگاه تداخلی در انجام عملیات های روزمره ایستگاه پیدا نکرده است. از طرفی نرخ خروج هوا از این ایستگاه در این مدت نه شتاب گرفته نه بالا رفته است که باعث اعلام وضعیت هشدار شود.

در ماه های اخیر ایستگاه فضایی بین المللی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بوده است. ناسا و اسپیس اکس با همراهی هم این ماموریت تجاری سرنشین دار به مقصد این ایستگاه را انجام دادند و فضانوردان ناسا نیز چندین راهپیمایی پیچیده فضایی را برای تعمیر ردیاب ماده تاریک و به روزرسانی باتری های ایستگاه انجام دادند. این باتری ها که تا پایان سال ۲۰۲۴ از مدار خارج می شوند وظیفه تامین برق ایستگاه را بر عهده دارند.

حالا قرار شده دریچه مربوط به هرکدام از ماژول های ایستگاه به نوبت بسته شوند تا نیروهای مستقر روی زمین با فشارسنجی این ماژول ها محل نشتی و منشاء آن را شناسایی کنند. به گفته  Dan Huot سخنگوی ناسا هنوز مشخص نیست که نشتی هوا از قسمت روسی است یا آمریکایی و تا زمانی که دیتای به دست آمده از آزمایشات این هفته بررسی و ارزیابی نشود نمی توان این مساله را تشخیص داد.

نرخ نشتی هوا در ایستگاه کمی بیشتر از حالت عادی شده با این حال همانطور که در بالا اشاره شد هیچ خطری را متوجه ساکنین ایستگاه نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹


    به احتمال زیاد قسمت روسی ایستگاه مشکل داره

  • jim kabir
    jim kabir | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

    از کف استفاده کنن :دی

مطالب پیشنهادی